0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بودجهریزی و اعتبارات عملیاتی در شهرداری قم
نویسندگان :
مجید سلطانی
1
1- دانشگاه آزاد جاسب
کلمات کلیدی :
بودجه،اعتبارات عملیاتی،شهرداری
چکیده :
برنامهریزی راهبردي ابزاري قدرتمند براي تعيين اولویتها و اتخاذ تصميمات آگاهانه دربارهی آينده است. بنابراين برنامهریزی راهبردي میتواند چارچوب بلندمدتی براي تصميمات بودجهی ساليانه ايجاد کند. در برخي کشورها برنامههای راهبردي سازمانها بهعنوان مبنايي براي سيستم برنامهریزی راهبردي آنها عمل میکند. به عبارت سادهتر، پيشنهاد بودجهی شهرداری نمايانگر هزینهی اجراي برنامهی راهبردي آن در سال آينده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی بودجهریزی و اعتبارات عملیاتی در شهرداری قم بود. این مطالعه به روش کتابخانهای و از نوع طرحهای مروری است؛ که در تیترهای فرعی به بررسی بودجهریزی و اعتبارات عملیاتی در شهرداری قم میپردازد. در نتیجه میتوان اینگونه بیان کرد که بودجهریزی عملياتي شهرداری نيازمند حسابداري مديريتي مناسبي است که بتواند هزینههای غیرمستقیم را به برنامه شهرداری مرتبط کند. اجراي بودجهریزی عملياتي مستلزم واگذاري برخي اختيارات مديريتي است، ولي قبل از اقدام براي واگذاري مسئولیتهای بيشتر به دستگاههای اجرايي در تخصيص منابع بايد اطمينان حاصل کرد که شهرداری ها داراي يک چارچوب مؤثر و کارآمد مديريت مالي هستند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نگین صادقی - علی توسلی
چگونه توانستم مشکل بدخطی دانش آموز ا-ح را بهبود بخشم؟
اعظم امیری
بررسی عوامل مؤثر بر میزان پذیرش نرم افزار شیرپوینت در بین کارکنان مرکز آموزش ملی نفت ایران واحد محمود آباد
مجید شیرزاد - مریم سلامی
شیوه های نوین در آموزش و پژوهش و چالش های آن(درس پژوهی )
زینب سام دلیری - مهشید دانش
بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی در کاهش رفتارهای نامطلوب کلاسی دانشآموزان دارای اختلال ADHD
فرشید خدرلو
بررسی اثربخشی متد AMGL بر موفقیت تحصیلی دانش آموزان متوسطه
اسداله معظمی گودرزی
نقش معلم در فرایند آموزش و یادگیری
آمنه مهدی زاده - خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی
عوامل موثر بر تربیت فرزندان
سیده هما حسینی
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زهرا عسکری - فاطمه خداوندی - پریسا زارع
بررسی تدریس گفت وگو محور مبتنی بر تحقیق مشارکتی و پرسشگری ساختار یافته طی درس علوم کلاس سوم دوره ابتدایی
محمد غفاری مجلج - مرتضی مصطفی پور کندلوسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0