0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی رویکرد کوتاه مدت راه حل محور بر تنظیم هیجانی و تحریف های شناختی فرزندان طلاق پسرنوجوان در شهر کردکوی
نویسندگان :
اشرف السادات اکبری
1
مریم شیخ زاده
2
1- دانشگاه ازاداسلامی،واحدگرگان
2- دانشگاه ازاداسلامی،واحدبندرگز
کلمات کلیدی :
رویکرد کوتاه مدت راه حل محور،تنظیم هیجانی،تحریف های شناختی،فرزندان طلاق نوجوان پسر
چکیده :
هدف پژوهش حاضر آموزش با رویکرد کوتاه مدت راه حل محور بر تنظیم هیجانی و تحریف های شناختی فرزندان طلاق نوجوان پسر استان گلستان بود. روش پژوهش،طرح نیمه آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون باگروه کنترل بود.جامعه آماري پژوهش همه فرزندان طلاق نوجوان پسر باسن تقويمي 17 تا 21 سال مشغول به تحصيل در هنرستان پسرانه استان گلستان واقع در شهرستان کردکوی در سال تحصيلی 1400-1399 بودند. از بين دانشآموزان فرزند طلاق، با نظر استاد راهنما 20 نفر با توجه به ملاکهای ورودبه پژوهش به روش دردسترس انتخاب،سپس بهتصادف در دو گروهآزمايش (10 نفر) وكنترل (10 نفر) گمارده شدند.شیوه نمونهگیری تصادفی ساده بود. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای تنظیم هیجانی وپرسشنامه تحریف های شناختی جهت جمعآوری اطلاعات استفاده شد و ازتحلیل کوواریانس برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادکه سطح معناداری مربوط به آموزش با رویکرد کوتاه مدت راه حل مدار بر تنطیم هیجانی و تحریف های شناختی فرزندان طلاق نوجوان پسر تأثیرگذار است؛ و در فرضیات دیگر نیز میتوان پذیرفت که آموزش با رویکرد کوتاه مدت راه حل مدار بر تنظیم هیجانی و رضایت از زندگی فرزندان طلاق نوجوان پسر تأثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فضای مجازی و اثر آسیب آن در خانواده ها
سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - فاطمه محمدی ششکل - شهین حیدری
بررسی حدود کارکردهای زبان و زبان آموزی در فرایندهای تربیتی
مهسا دائمی
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر ملال تحصیلی در دانشآموزان
معصومه شهسواری - سحر مقصودیان
Pointwise Lagrange Functors for a Composite, De Moivre–Hadamard, Positive Homeomorphism
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
بررسی اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واج شناسی بر کاهش غلط های املایی در دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا شهرستان فریدونکنار
آرمان غنی زاده بیدختی
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - الهام علیزاده - سیده فاطمه باقری
بازنمایی تجارب معلمان در اجرای کلاس معکوس در ایران : مزايا ، معايب و ارايه راهكارها
سوسن نوروزی - فرنوش رقابی
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر
بررسی نقش رسانه و فضای مجازی در میزان فعالیت بدنی دانش آموزان
نیایش تاجدارنژاد - درسا رجبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0