0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کارآمدی تدریس ریاضی با استفاده از فناوری آموزشی
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
کارآمدی تدریس
چکیده :
ریاضی از پرچالش ترین دروس است که موانع بسیاری بر سر راه یادگیری موثر آن وجود دارد. ترس دانش آموزان از این درس و کمبود اعتماد به نفس آنها، دست اندرکاران آموزش را با چالش های زیادی مواجهه کرده است. پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نزدیکی نسل جدید کودکان با فن آوری، موجب شده است معلمان با روش های سنتی تدریس به مشکل بخورند و به فکر روشی برای تدریس کارامد باشند. آموزش ریاضی همراه و همگام با روش های نوین، برای دانش آموزان شیرین تر و قابل درک تر است. معلمان با به کارگیری محتواهای تصویری و صوتی مناسب میتوانند دانش آموزان را ترغیب کنند حضور فعال تر و پویا تری در کلاس درس داشته باشند. اگر استفاده از فن آوری در آموزش ریاضی، حساب شده و از پیش تعیین شده باشد، در پیشبرد هدف های آموزشی به شدت موثر است. نکته مهم انتخاب محتوای مناسب و کنترل دانش آموزان در استفاده از وسایل الکترونیکی است. علاوه بر این، استفاده از محتوای الکترونیکی آماده شده، سرعت آموزش و یادگیری را بالا میبرد و از اتلاف وقت جلوگیری میکند. در این مقاله قصد داریم به نتایج برخی پژوهش های انجام گرفته در سال های اخیر بپردازیم و ارتباط مقوله آموزش و فن آوری را بسنجیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی میزان توجه به برنامهریزی استراتژیک کیفیت در مدرسه از دیدگاه معلمان و مدیران دوره ابتدایی شهرستان چالوس
سید صدیقه موسوی - سیده لیلا سمائی - پریسا کیالاشکی
چگونه توانستیم، رفتارهای نامطلوب از جمله دزدی باران دانش آموز پایه ی سوم ابتدایی را بهبود بخشیم؟
معصومه احمدی براورسان - طاهره احمدی براورسان
آموزش مجازی و رویکرد های نوین
سمیه کرباسی راوری
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خودراهبری بر خودتنظیمی و شفقت به خود در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر اسد آباد
نازیلا خطیب زنجانی - مریم حقی
نقد و بررسی کتاب جدید شیمی دهم
سمیه میرزاد
چگونه توانستیم فرهنگ پژوهش را در تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) تقویت نموده و آنان را به انجام فعالیت های پژوهشی ترغیب نماییم؟
نرگس نیکوپور - سوری احمدی خطیر
کار آفرینی، خلاقیت محوری و نوآوری در نظام آموزش و پرورش ایران
فرشته هواسی - سیمین چراغی - فاطمه یاسمی - پرستو مهدیه - فاطمه محمدی
پیشبینی عملکرد تحصیلی درس علوم تجربی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی بر اساس درگیری شناختی تحصیلی
عارفه دهقانی فیروزآبادی - مهرداد دهقانی فیروزآبادی - محمد مهدی دهقانی فیروزآبادی
تحلیل استنادی مآخذ پایان نامه های فارغ التحصیلان دکتری رشته عمران دانشگاه سمنان (1390-1398)
محمد زمانی - صفیه طهماسبی
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
فاطمه غلامعلی زاده - سمیه پالی - فرشته گلی توانا - کبری نبئی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0