0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی نظری عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
حاتمه رجبی نیا
1
علیرضا ردایی
2
1- داانشگاه آزاد چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی چالوس
کلمات کلیدی :
سکوت سازماني،خلاقیت کارکنان،بازخور منفي.
چکیده :
موفقيت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بيانگر نظام آموزشي كارآمد و موفقي است كه توسعه ي پايدار از نتايج حتمي چنين نظامي خواهد بود زيرا آموزش و پرورش از اركان اساسي رشد و توسعه ي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي هر كشور به شمار مي رود. هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی نظری عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی است. در این پژوهش جهت گردآوری اطلاعات در زمینه های مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منبع کتابخانه ای، مقالات فارسی و لاتین، کتاب و... استفاده شده است. نتایج نشان داد يکي از نشانه هاي اثر بخشي در نظام آموزشي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است. عواملی که در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان موثر مي باشند، که عبارتند از: عوامل فردي، عوامل اجتماعي، عوامل اقتصادي و عوامل آموزشي.بنابراين توجه بيشتر به تعليم و تربيت مهمترين عامل پيشرفت فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي جامعه است كه تأثير آن متوجه جامعه و خانواده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء نظام تعلیم و تربیت
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری - محمدمهدی ادبی فیروزجایی - محسن اکبری سماکوش
برندسازی شخصی: تحلیل بعد اجتماعی کشتی گیران
فاطمه دهپاسی - مرتضی دوستی
پیرامون ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی الگوی برتر نسل حاضر با محوریت مهمترین اولویت های وصیت نامه
سیده بتول حسینی
بررسی رابطه بین اخلاق حرفه ای و توانمندسازی مدیران مدارس ابتدایی استان کهگیلویه و بویراحمد
محراب مرادی
تاثیر محق پنداری تحصیلی بر نگرش های ناکارآمد دانش آموزان دختردوره دوم متوسطه شهرستان آمل
خدیجه ابراهیمی نیاک
تاریخ تربیت معلم در شهرستان نجف آباد
رسول شریفی نجف آبادی
حل مسائل درصد خلوص با کسرهای تبدیل تنها در یک خط
علیرضا ناصری مود
حسابداری مدیریت وتجزیه تحلیل نقش آن در رقابتی کردن سازمان ها
ولی محمدپور
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای نقص عضو در مدارس
مرضیه سادات امیریان - مریم بذرافشان - فاطمه مرادی فر
مطالعهای براستفاده از روشهای یادگیری فعال بر تقویت مهارت گفتار در درس زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور - الناز خلیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0