0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش در مدارس و دانشگاهها: تحلیل تطبیقی و راهکارهای همافزایی
نویسندگان :
شایسته محجری خیری
1
سمیه محسنی نژاد درکابیوری
2
خدیجه خیردوست
3
1- دانشگاه ازاد تنکابن
2- دانشگاه پیام نور ساری
3- دانشگاه ازاد چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش،پژوهش،دانشگاه،مدارس،پیشرفت
چکیده :
آموزش و پژوهش به عنوان ارکان اصلی سیستمهای آموزشی در دانشگاهها و مدارس، نقش بنیادینی در پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی جوامع ایفا میکنند. این مقاله به بررسی اهمیت آموزش و پژوهش در دو سطح مختلف، یعنی مدارس و دانشگاهها میپردازد. در این تحقیق تلاش میشود تا با تحلیل تطبیقی میان این دو سطح، نقاط قوت و ضعف موجود در هر کدام شناسایی و راهکارهایی برای ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش ارائه گردد. روش تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی بوده و دادهها از طریق مطالعات کتابخانهای، مصاحبه با اساتید و معلمان و بررسی مستندات علمی گردآوری شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهند که در حالی که دانشگاهها بیشتر به پژوهشهای بنیادی و کاربردی متمرکز هستند، مدارس با تمرکز بر آموزشهای پایه، بستر مناسبی برای تربیت دانشآموزان توانمند و پژوهشگر فراهم میآورند. نتیجهگیری این تحقیق بر ضرورت ایجاد ارتباطی مستحکم میان آموزش در مدارس و پژوهشهای دانشگاهی تاکید دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه ادراک از عدالت آموزشی با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی
مریم لطفی - بهنام اکبری - پریسا لطفی
بررسی همبستگی عوامل موثر بر توسعه ورزش همگانی در کشور عراق
سیدحسین علوی - لبیب اسعد شاطی
رابطه بین فرآیندهای مدیریت دانش با عملکرد و جو سازمانی نوآورانه در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری
مهدی عالیشاه
ارزیابی میزان خوانایی کتاب هدیه های اسمانی پنجم ابتدایی بر اساس روش فلش ،گانینگ فوگ،مک لافلین،پاور و سامنر و کرل
بهار ستارزاده
نظام دانش و حکمرانی شبکه ای ؛ رویکردی نوین در خط مشی گذاری کنشگران نظام علمی مبتنی بر درگیرسازی شبکه ذینفعان
حیدر نجفی رستاقی
آموزش در مدارس
سیده لیلا سمائی - پریسا کیا لاشکی - صدیقه موسوی
توان بخشی مبتنی بر مدرسه: مطالعه مروری بر ضرورت ، رویکردها و مدل ها
کبری سلطانی خدیو - مژگان فرهبد - محبوبه خیری
نقش رفتار آوایی معلمان در توسعه رفتار شهروندی سازمانی (مورد مطالعه:مدارس متوسطه دوم سنندج)
محمدفائق محمدی
فعال سازی هوش منطقی ریاضی،هوش طبیعت گرا و هوش کلامی به روش GBL
مهناز خنیفر
چگونه توانستم با ایجاد انگیزه دانش آموزان مدارس ناحیه 2 ساری را جذب مرکز پژوهشسرای دانش آموزی برای شرکت درفعالیتهای علوم فناوری نانو کنم؟
فاطمه علی پور زاغمرزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0