0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارتباط روانشناسی بالینی در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی
نویسندگان :
سمیه باقری چشمقان
1
زهرا شادفر
2
1- دانشگاه آزاد سمنان
2- دانشگاه آزاد سمنان
کلمات کلیدی :
پیشرفت تحصیلی،دانشآموزان،روانشناسی بالینی،سلامت روان،معلمان
چکیده :
اهمیت مطالعه سلامت روان در مدارس از این جهت که ارتباط مستقیمی باپیشرفت تحصیلی دانشآموزان دارد ارزشمند است. و ازآنجا که سلامت روان ازعوامل تاثیرگذار بر تمام جنبههای زندگی یک انسان است، این مطالعه باهدف بررسی ارتباط روانشناسی بالینی با سلامت روان و طرف دیگر با موفقیت تحصیلی دانشآموزان با استفاده از مروری برمطالعات انجام شده،صورت گرفت. مطابق نتایج مطالعه حاضر توجه به کاربرد روانشناسی بالینی در مدارس در وضعیت و موفقیت تحصیلی دانشآموزان به عنوان آینده سازان و سرمایههای جامعه، از اهمیت ویژهای برخوردار است. نتایج بدست آمده نشان دادکه هر چه معلمان به اصول علمی روانشناسی بالینی آگاهتر باشند کمک بیشتری به سلامت روان دانشآموزان میکند و در ادامه آن کمک قابل توجهی به پیشرفت تحصیلی دانشآموزان میکنند. بنابراین بین میزان سلامت روان دانشآموزان و آگاهی معلمان به علم روانشناسی و از طرفی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطه مستقیمی وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فعالیت های جسمانی در مدیریت استرس مدیران با روش فراترکیب
سیاوش حیدری - امیرمحمد روحی زاد - محسن داج لیری - محمد رضا مصطفی آقایی
اقتدار معلم و مدیریت کلاس
سمانه مت میر - مریم یعقوبی
بررسی و تحلیل تصاویر کتاب ((هدیه های آسمان))پایه پنجم ابتدایی
احسان اردشیری - مهدی کهنسال - فاطمه زهرا بگرای - عاطفه مجدی
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
فاکتورهای موثر بر تربیت کودک برای یک زندگی موفق
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
مدیریت مدرسه و بسترسازی جهت تحول مدرسه
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
خوانش معنایی پارهای از نشانههای ارتباط غیرکلامی معلم – دانشآموز در مقطع ابتدایی
زهرا صالح زاده
LEFT-DEGENERATE UNIQUENESS FOR GERMAIN, ALMOST SURELY PRIME NUMBERS
Kianoosh Sabzipour
بررسی نظری و نیازسنجی در مورد طراحی فضای مدرسه از دانشآموزان
مصطفی سعادتی - نیما امانی - وحید مرزبانی - صادق رزاق زاده
نقش آموزش ترکیبی در دوران پساکرونایی
محمد آقاجانپور عمران - نگار رشید - ارشیا آقاجانپور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0