0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری با روشهای خلاقانه
نویسندگان :
زهره فاطمی نژاد
1
1- آموزش و پرورش شهرستان عباس آباد
کلمات کلیدی :
ریاضی،خلاقیت،نظام آموزشی،مدرسه
چکیده :
چکيده آنچه معلمان نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کنندهی ارادهی انسان و نشان دهندهی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کنندهی میزان علاقهی بشر به کمال و زیبایی است. نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینهی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبير، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل موفقيت معلم
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
توسعۀ فرهنگ نگارش و انشا در مدارس( رویکردی نوین در نظام برنامه ریزی درسی آلمان)
حسین قاسم پورمقدم
رابطه بین سلامت سازمانی و درگیری شغلی معلمان ابتدایی
مهدیه هدایتی مهدی آبادی - احمد حاجی مرادی
نقش والدین و اولیا در مشارکت برنامه های آموزش و پرورش تلفیقی
زهرا رمضانی - فهمیه رمضانی
نمره دهی مبتنی بر فرآیند تدریس حل مسئله
مهناز خنیفر
بررسی نقش مدارس در توسعه مهارتهای کارآفرینی و تشویق به نوآوری
لیلا جهاندار لاشکی - طاهره سلطانی
بررسی عوامل موثربرافزایش کیفیت خدمات آموزشی درسیستم آموزش مجازی مدارس ابتدائی شهرستان چالوس از دیدگاه اولیاء دانش آموزان(باتاکید برآموزش دوره بیماری کووید19)
جعفر نصیر ناتری - طاهره سلطانی لرگانی
تاثیر آموزش یکپارچه بر ارتقاء مهارت های ارتباطی شفاهی دانش آموزان ( مورد مطالعه دانش آموزان مدارس پایه پنجم ابتدایی شهرستان عباس آباد )
ریحانه بذرافشان دلیجان - مریم تقوایی - سیده عصمت رسولی
پیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ارتباط جو عاطفی خانواده و سبک زندگی دانش آموزان
فاطمه علی گلبندی - ابراهیم یوسفی - محمدجواد انگامه
اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی،خودتنظیمی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع ابتدایی
محمد علیزاده - ثمانه رسولی ساروی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0