0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین سبکهای مدیریت کلاس درس و ادراک از محیط کلاس درس با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان
نویسندگان :
گل ناز بارانی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
کلمات کلیدی :
كليد واژهها: سبکهای مدیریت کلاس درس، ادراک از محیط کلاس درس، اشتیاق تحصیلی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبکهای مدیریت کلاس درس و ادراک از محیط کلاس درس با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان می باشد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه شهر مسجدسلیمان در سال تحصیلی 98-1397 می باشد، که نمونه ای به حجم 265 نفر از دانش آموزان، با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحلهاي انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه سبکهای مدیریت کلاس درس ولفگانگ و گلیكمن (1986)، پرسشنامه فعالیت های کلاس من، جنتری و همکاران (2002) و در نهایت از پرسشنامه اشتیاق تحصیلی فردریکس و همکاران (2004)، استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه صورت گرفت. یافته ها نشان داد که بین سبکهای مدیریت کلاس درس(بجزء سبک مداخله گر) با اشتیاق تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (01/0
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیش بینی عزت نفس بر اساس شفقت به خود و بهزیستی روانشناختی دانشآموزان نوجوان
اعظم دادور - فائزه قانع اردکانی - حدیثه کارگر شوروکی
تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی از نظر انطباق با اهداف آموزشی و پرورشی این پایه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
مبینا عاشوری تلوکی - مائده علیزاده - فاطمه فلاح - محبوبه طالبی
تأثیر روش تدریس معلمان و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در یادگیری درس ریاضی پایه ششم
علی غلامی عالمی - مریم ناطق
نقش آموزش هوش مالی به دانش آموزان بر کارآفرینی آنها
علی اکبر میرعرب رضی - مریم میرکبیر - سمیه لاری دارابی
افزایش انگیزه ومهارت وعلاقه دانش آموزان کلاسهای دوره راهنمایی مدرسه امام خمینی شهرستان محمودآباد به درس انشا.
حامد رمضانی
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان نکا
فاطمه سورتیجی اوکرکایی - نفیسه خورشیدی - طیبه یزدانی
بررسی پیامدهای آموزش مجازی بر روش تدریس سخنرانی از طریق مطالعات تطبیقی
محمد جواد شهدی
آموزش های مهارت آموزی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سیده صدیقه هاشمیان
بررسی دیدگاههای انتقادی در بحث روش تدریس
سمانه شاه حسینی
تاثیر استفاده از تخته هوشمندتعاملی در مشارکت و انگیزه دانش آموزان
عباس دشتی - معصومه ابراهیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0