0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیرآموزش ترکیبی بر بهبود عملکرد درس ریاضی دانش آموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری
نویسندگان :
پارمیس نوائی
1
پریوش دیوسالار مهاجر
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
بهبود عملکرد،آموزش ترکیبی،درس ریاضی
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر آموزش ترکیبی بربهبود عملکرد درسریاضی دانش آموزان هنرستان های فنی وحرفه ای وکاردانش ناحیه 2 شهرستان ساری است. روش مطالعه از نوع پژوهشهای شبهآزمایشی است که در آن از طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه استفاده شده است.جامعه آماری این پژوهش 189نفر ازدانش آموزان کلاس دهم هنرستان فنی وحرفه ای دخترانه بعثت که در سال تحصیلی1401-1400 به تحصیل اشتغال داشتند. برای انجام این پژوهش،40 نفر به روش جایگزینی تصادفی انتخاب شدند. روش این پژوهش براساس هدف از نوع پژوهش های کاربردی و ازنظر جمع آوری اطلاعات، شبه تجربی با طرح پیش آزمون –پس آزمون با گروه گواه بود. به منظور اجرای تحقیق، دانش آموزان در دو گروه بیست نفری، به دو شیوه ی سنتی و ترکیبی آموزش دیدند. در گروه آزمایش، روش ترکیبی با استفاده از سامانه ی مدیریت یادگیری مودل اجرا شد و گروه گواه به شیوه ی معمول آموزش دیدند. برای سنجش عملکرد تحصیلی دو گروه، آزمون معلمساختهای در دو نوبت آغاز و پایانترم اجرا شد. پایایی این ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ 83/0و روایی آن از روش روایی محتوایی بررسی شد.یافته های پژوهش نشان داد، استفاده ازتدریس ترکیبی بر بهبود عملکرد درس ریاضی دانش آموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش ناحیه 2 ساری (گروه آزمایش) با سطح معناداری 25/ 0 ، (25/0P<،37/1=F)، تأثیر معناداری ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ولایت مداری با بصیرت از نگاه امام علی علیه السلام
فاطمه حسن پور
آموزش ریاضی با بازی های کارتی
معصومه حسنی
ارزیابی تحقق پذیری برنامه های کاربری زمین در طرح توسعه شهری(نمونه مورد مطالعه: بابل)
فرناز بهروزیان - امین ابراهیمی دهکردی
بررسی رابطه شادکامی مدارس بر دانش آموزان و یادگیری آنان
مرتضی خیر آبادی - رضا رمضانپور پاشاکلایی - عرفان شعبانی - فرزاد عصمتی - سیدعلی اصغر پرستاران
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم دبستان شاهد را به فعالیت های قرآنی عالقه مند کنم؟
مجتبی قویدل
A review of Teachers’ Language Assessment Literacy in the Context of Iranian Public EFL Education
Seyyed Morteza Hashemi Toroujeni - Mohammad Reza Ebrahimi
فراتحلیلی پیرامون نقش نوآوری و خلاقیت بر روحیه کار آفرینی در سازمان های آموزشی
سیده کلثوم سیدی منش - شایسته محجرخیری
روش تدریس مبتنی بر بازی ، محدودیت ها و موانع آن در مدارس ابتدایی
سهیل علیزاده - رضا اسکندری
اثربخشی روش تدریس بایبی بر عملکرد تحصیلی و معنای تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم دبستان شهرستان جوین
فاطمه صفری - ملیکا کریمی
بررسی و توصیف خطاهای املایی دانش آموزان پایه دوم دبستان امید انقلاب شهرستان نوشهر
رویا شکاری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0