0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش ریاضی با بازی های کارتی
نویسندگان :
معصومه حسنی
1
1- دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
کلمات کلیدی :
دست ورزی،بازی های کارتی،سنجش،بازی آموزشی،یادگیری
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر تاثیر بازی اموزشی بر روند بهبود یادگیری دانش آموزان پایه هشتم می باشد.همین منظور مبحث جمع وضرب اعداد گویا از دروس پایه هشتم دوره اول متوسطه به عنوان بخش های مورد ازمایش انتخاب شدند.پس از جمع اوری محتوای مورد نیاز این بخش نسبت به طراحی بازی آموزشی مورد نظر اقدام شدسپس تاثیر بازی های آموزشی به عنوان متغییر مستقل با دو سطح تدریس به شیوه ی بدون بازی آموزشی و با بازی های آموزشی بر روی متغییر وابسته یعنی پیشرفت تحصیلی ریاضی مورد بررسی قرار گرفت نمونه مورد استفاده در این پژوهش 72 نفر از دانش آموزان دو کلاس A و B پایه هشتم دبیرستان دوره متوسطه اول فجر نور بودند وتقریبا هر دو کلاس شرایط نسبی یکسان داشتند کلاس A به عنوان شاهد و کلاس B مورد آزمایش قرار گرفتند. به طور کلی با استفاده از نتایج آماری بیان شده و مشاهدات می توان نتیجه گرفت که بین استفاده از بازی های آموزشی در افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان در مقایسه با روش تدریس بدون بازی های آموزشیتفاوت چشم گیری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان
کاظم چراغ بیرجندی - میثم حسین زاده
نقش هندسه در فن آوری و مهارت زندگی
مریم یعقوبی - سمانه مت میر
بررسی و مطالعه ای بر آسیب شناسی روانی بازی های رایانه ای در میان دانش آموزان و نحوه کنترل آن
فاطمه غلامعلی زاده - سمیه پالی - فرشته گلی توانا - کبری نبئی
چگونه توانستیم اختلال رفتاری پرخاشگری حدیث را بهبود بخشیم؟
مینا ریخته گر - فهیمه اسماعیل پور
مزایا و محدودیت های دوره های مجازی آموزش در مقایسه با رویکرد آموزش سنتی
سمانه امیری - ندا عموزاد - صدف طالبی - فاطمه امیری
مقایسه نتایج حاصل از انرژی بهینه شده حاصل از ترکیب الگوریتم های ذوب فلزات و ملخ با روش PSO در شبکه های حسگر بی سیم
سید آرمان طاهری - جواد وحیدی
اهمیت مدیریت دانش و چابکی سازمانی بر سازمان های آموزشی
عارفه روشن طبری - فاطمه هدایتی - اقدس حیدر زاده
بررسی ارتقا دانش فنی و کارآیی کلاس های ضمن خدمت معلمان و ارایه راهکار های لازم در بین دبیران مدارس متوسطه شهرستان دره شهر درسال تحصیلی 1397-1396
سیده کلثوم طاهری
تاثیر انحراف کاری معلمان در انگیزش تحصیلی و تحصیل گریزی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان نقده
زهرا شفیعی - مهدی ایمانی حسنلوئی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر فرسودگی تحصیلی و تاب آوری تحصیلی دانش آموزان
فاطمه عباسیان - حمیدرضا فریدی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0