0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی ﺗﺮکیبی؛ نقش و کارکرد در توسعه ی کیفیت ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﺩﻫﻲ - ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی
نویسندگان :
الهام حسنانی
1
امید اسلامی
2
1- دانشگاه آزاد قائم شهر
2- دانشگاه آزاد قائم شهر
کلمات کلیدی :
ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ ﺗﺮﮐﻴﺒﻲ،ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﻟﮑﺘﺮﻭﻧﻴﮑﻲ،ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺳﻨﺘﻲ (ﺭﻭﺩﺭﺭﻭ)،ﻓﺮﺁﻳﻨﺪ ﻳﺎﺩﺩﻫﯽ- ﻳﺎﺩﮔﻴﺮی
چکیده :
مقاله حاضر با هدف بررسی مفهوم یادگیری ترکیبی و نقش و کارکرد آن در توسعه ی کیفیت فرایندیاددهی و یادگیری انجام گرفته است. یادگیری ترکیبی، به عنوان یک سازوکار جدی در استفاده متنوع و گسترده از روش های یادگیری تاکید دارد.یادگیری ترکیبی با بکارگیری ابزارهای متنوع و فناوری های پیشرفته ،سعی در بهبود کیفیت و توسعه کمی فعالیت های آموزشی دارد. امروزه آموزش های الکترونیکی درحال جایگزینی با شیوه های سنتی است. از طرفی تحقیقات نشان داده که آموزش های الکترونیکی نیز دارای محدودیت های خاص خود هستند و نمی توانند کاملا جایگزین آموزش سنتی(ﭼﻬﺮﻩ ﺑﻪ ﭼﻬﺮﻩ) شوند. بنابراین باوجود مزایا و معایب هر دو، متخصصان امور آموزشی سعی می کنند، روش های مختلف را باهم ترکیب کنند و معتقدند که یادگیری ترکیبی، یک رویکرد اثربخش برای حل این مشکلات است. بنابراین باوجود مزایا و معایب هر دو، متخصصان امور آموزشی سعی می کنند، رو ش های مختلف را باهم ترکیب کنند و معتقدند که یادگیری ترکیبی، یک رویکرد اثربخش برای حل این مشکلات است. بسیاری از متخصصان آموزش سعی می کنند تا رو ش های مختلف را با هم ترکیب کنند و معتقدند که یادگیری ترکیبی یک رویکرد امیدبخش برای حل این مشکلات است. یادگیری ترکیبی با داشتن مزیت های هر دو رویکرد آموزشی(سنتی و الکترونیکی )یک رویکرد موثر برای افزایش اثربخشی یادگیری سهولت دسترسی به مواد آموزشی و افزایش اثربخشی هزینه ها می باشد .همچنین به دلیل ارایه ی فرصت های مختلف به منظور یادگیری، موجب آن می شود که درکنار افزایش جذابیت آموزش، به تفاوت های فردی فراگیران نیز به طور مناسبی توجه شود، زیرا همه افراد به یک شیوه یاد نمی گیرند و به همین دلیل استفاده از رو ش های مختلف برای یادگیری ضروری به نظر می رسد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعه خلاقیت دانش آموزان با روش تدریس
زهرا سالاری - زهرا صابر - فهیمه کبیری
نقش آموزش مجازی - الکترونیکی (E-Learning)بر دانش آموزان در یادگیری مفاهیم
میلاد نصیروند - محمد عظیمی
رابطه بین مثبت اندیشی و باورهای دینی با اضطراب مرگ در بین بیماران کرونایی شهرستان ساری
صفورا فروزانی - فاطمه شکری
کاربرد روش های نوین تدریس در حل مشکلات یادگیری جدول سودوکو
امیر پوراحمدعلی - فاطمه رضازاده
تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای درسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی (چاپ ۱۳۹۸) بر اساس اهداف رفتاری تدوین شده در کتاب راهنمای معلم
سمیع علی بلاغی - صونا تیموری
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
ملاحظاتی در بکارگیری فناوری در حوزه آموزش کودکان
سپیده باقری چمازکتی - رضا درخشان
درس هنر فرصتی برای ایجاد شادی و سلامت روان درمدارس دوره ابتدایی
فاطمه جلیلی
مقایسه ای بین روش های تدریس مبتنی بر انتقال مستقیم و مبتنی بر تعامل در امر آموزش
سیده رقیه علوی - الناز خلیلی
نگاهی به رویکرد STEM و نگرش معلمان داخل و خارج از کشور بر آن
فرشته گلیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0