0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی بر کیفیت تدریس - توسط معلمان ابتدایی شهرستان آمل
نویسندگان :
مریم فروتن نیاکی
1
1- غیرانتفاعی سمنگان
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی :رسانه های آموزشی، کیفیت تدریس ، نرم افزار آموزشی،دیداری شنیداری
چکیده :
این تحقیق از نظر هدف کاربردی،ازنظر ویژگی موضوعی، توصیفی و از نظر روش انجام کار نیز تحقیق میدانی پیمایشی - است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان آمل بودند که بر اساس جدول مورگان و استفاده از نمونه گیری تصادفی 278 نفر از معلمان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته که شامل 25 سوال بودند و برای آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شد، روایی آن ها توسط متخصصان تایید شده و پایایی آن نیز در آلفای کرونباخ به ترتیب 806 ،./ 808 ،./ 908 ،./ 817 /. بوده است.تحلیل داده ها به کمک آمار توصیفی ونیز استنباطی که شامل رگرسیون حداقل مربعات معمولی در نرم افزار spss استفاده گردید که در نهایت نتایج حاصل نشان داد که بین رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی بر کیفیت تدریس که شامل:ملموس تر ساختن مطالب انتزاعی،بهبود یادگیری - دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای یادگیری در دانش آموزان می باشد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل فرآیند پرورش استعدادهای برتر در آموزش و پرورش
فریبا پولادی باغبادرانی
عملگر پوشیده شده توابع لگاریتمی خاکستری
داود درویشی سلوکلایی - سیده کبری حسینی
اثربخشی طرحواره درمانی بر ناهماهنگی شناختی نوجوانان متوسطه دوم
نغمه راکبی تنها - شیدا گودرزی - علی اسدی - مهران محبیان فر
بررسی روش های نوین آموزش و پژوهشی در کلاس درس ادبیات و زبان فارسی مطالعه موردی دبیران منطقه میانکوه شهرستان اردل
جواد خرمی رفنی
بررسی راهکارهای حفاظت از منابع آبی و کاهش مصرف آب
علی حسین صادقی عالمی
اثربخشی حساسیت زدایی منظم بر روی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم مدرسه مهرگان بابل
فاطمه محمدی شاهراجی - الهام غفاری - زهرا محسن زاده اسی
عوامل موثر بر میزان پایبندی دانشآموزان متوسطه به نماز و راهکارهای عملیاتی در جهت نهادینه کردن فرهنگ نماز
پیمان اکبری - کامران نظری - فهیمه قربانی - زهرا مقصودی
بررسی تاثیر آموزش محتوایی فلسفه برای کودکان بر تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی
معصومه حسن پور - سید محمد اندرامی - عبدالرضا زاهدی تیر
نقش مدارس شاد و هوشمند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مریم منصورلکورج - جعفر نصیر ناتری
تاثیر برخی شیوه های نوین تدریس در دستیابی فراگیران به تفکر انتقادی
فاطمه مرادی - سعیده مرادی - زینب مرادلو
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0