0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی طرحواره درمانی بر ناهماهنگی شناختی نوجوانان متوسطه دوم
نویسندگان :
نغمه راکبی تنها
1
شیدا گودرزی
2
علی اسدی
3
مهران محبیان فر
4
1- آزاد
2- آزاد
3- آزاد
4- آزاد
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: طرحواره درمانی،ناهماهنگی شناختی،نوجوانان متوسطه.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی طرحواره درمانی بر ناهماهنگی شناختی نوجوانان متوسطه دوم بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش ، شامل نوجوانان متوسطه دوم شهر تهران در سال 1400 بود که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس 30 نفر از دانش آموزان دختر انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه گمارش شدند. برای سنجش متغیر پژوهش ازمقیاس ناهماهنگی شناختی استفاده شد. سپس طرحواره درمانی طی 10 جلسه 90 دقیقه ای به صورت جلسات هفتگی بر روی گروه آزمایش اجرا شد و گروه گواه مداخله ای دریافت نکرد. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که طرحواره درمانی ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑـﻪ ﻣﯿـﺎﻧﮕﯿﻦ متغیر ناهماهنگی شناختی ﮔﺮوه آزﻣﺎﯾﺶ در ﭘﺲآزﻣﻮن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ ﮔﺮوه ﮐﻨﺘﺮل، معنی دار بوده است. در نتیجه طرحواره درمانی بر ناهماهنگی شناختی نوجوانان متوسطه دوم تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیرگذاری شادکامی بر سلامت روانی (مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه ۱ زاهدان)
نازنین زهرا دهانی - سارا دهانی - لیلا نظری - شهلا شادمان
اهمیت دانش محتوایی مفاهیم پایه در آموزش ریاضی
علیمحمد فلاح اندواری
جایگاه آموزش باز و از راه دور
کبری نوروزیان - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
دلایل پرخاشگری در دانش آموزان و راه های کنترل آن
امیرحسین آقاجانی
ارزشیابی برنامه آموزشی عالی دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی ارزشیابی (CIPP)
آزاده میرچی - لادن سلیمی
رابطه رهبری تحولآفرین و تدریس یادگیرنده محور با نقش میانجی یادگیری معلم و انجمن یادگیری حرفه ای (مطالعه موردی: مدارس دوره ابتدایی شهر بابل)
فاطمه رهبر - مصطفی عزیزی شمامی
بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک نیروهای انسانی بر بهبود کارایی و عملکرد کارمندان شهرداری (توسط تحلیل سلسله مراتبی AHP)
نسرین سیمائی
نگرش معلمان دوره ابتدایی شهرستان چالوس درخصوص مفهوم برنامه درسی
مهگل نیایش
یادگیری سیار در آموزش و مدرسه
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - فاطمه چابک علی تپه
فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
فاطمه حیدری فرد - سمانه علی نیا - معصومه رجب نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0