0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی حساسیت زدایی منظم بر روی اضطراب امتحان دانش آموزان دختر پایه ششم مدرسه مهرگان بابل
نویسندگان :
فاطمه محمدی شاهراجی
1
الهام غفاری
2
زهرا محسن زاده اسی
3
1- مدرسه مهرگان بابل
2- مدرسه مهرگان بابل
3- مدرسه مهرگان بابل
کلمات کلیدی :
حساسیت زدایی منظم، اضطراب امتحان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی حساسیت زدایی منظم بر اضطراب امتحان دانش آموزان دختر بوده است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون، با دو گروه آزمایش و گواه می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی پایه ششم مدرسه مهرگان بابل در سال تحصیلی 1397-98 تشکیل می دهند. نمونه آماری شامل 50 نفر از این دانش آموزان بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و سپس پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون در اختیارشان قرار گرفت و مورد پیش آزمون قرار گرفتند. از بین این افراد 20 نفر که دارای اضطراب بیشتر برخوردار بودند، انتخاب گردیدند و سپس مداخله درمانی 8 جلسه ای بر روی گروه آزمایشی انجام شد و پس از پایان جلسات، دانش آموزان هر دو گروه مورد پس آزمون قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. نتایج نشان داد که حساسیت زدایی منظم بر اضطراب امتحان تأثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
گياهان دارويي و داروهاي گياهي
ساغر احمدی پور
تأثیر سرمایه های اجتماعی بر کیفیت بخشی یادگیری با نقش میانجی بهزیستی روانشناختی (دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان نور)
بهناز کوزه گر کالجی - فرانک پایدار
فرهنگ سازی استفاده از فناوری در آموزش ریاضی
مرضیه ذبیحی آزادبنی
نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی جامعه
محسن معتمدی - محمدرضا محمدزاده رهنی
نقش رایانه در تسهیل فرایند یادگیری در آموزش و پرورش
سهیلا خمرنژاد
خلاقیت نواوری در نظام های اموزشی
فهیمه ولی پور خلیلی - معصومه آقاجانی
تحلیل محتوای کتاب ریاضی (3) دوازدهم ریاضی بر اساس روش ویلیام رومی
مریم اسدی
تحلیل ورزش جانبازان استان مازندران به روش SWOT با تأکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
ارشد رحیمی گلوگاهی
بررسی میزان اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی بر عملکرد آموزگاران دوره ابتدایی در دوران همه گیری کرونا
پروانه گائینی زاده - مینا فردوسی زاده - وحید بنیسی
چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل یادگیری مبتنی بر پروژه و کار گروهی در مدارس و دانشگاهها
سمیه علیزاده فلاح - ندا پوررستم - حاتمه رجبی نیا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0