0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهینه سازی آموزش ریاضی با استفاده از فناوری اطلاعات
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
1- فرهنگیان مازندران
کلمات کلیدی :
آموزش ریاضی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهینه سازی
چکیده :
آموزش از طریق رایانه به عنوان یکی از مباحث اصلی برنامه ریزی درسی در بسیاری از کشورهای جهان شناخته شده است و سرمایه گذاری های فراوانی در زمینه ی ابعاد گوناگون طراحی، اجرا و ارزیابی آن انجام می شود. از ویژگی های برتر آموزش به کمک رایانه، می توان به امکان پردازش اطلاعات، سرعت در پاسخگویی، تنوع بخشی، یادگیری گروهی و ایجاد زمینه های تفکر نام برد. مقاله حاضر یا هدف بررسی فرصت ها و تهدیدهای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضی انجام شده است. برای دست یابی به هدف فوق تعداد 20 نفر از معلمان ریاضی متوسطه اول انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختارمند می باشد که در ده سوال تنظیم شده بود. برای تجزیه و تحلیل مصاحبه ها از کدگذاری باز و محوری استفاده شده است. ایجاد علاقه در دانش آموزان، تغییر نقش معلم و دانش آموز، ایجاد موقعیت های جدید یادگیری و ارتقا مهارت استفاده از رایانه در معلم و دانش آموز از فرصت های استفاده از فناوری در آموزش ریاضی می باشد. همچنین کمبود منابع سخت افزاری و نرم افزاری، ایجاد مشکلات جسمی برای دانش آموزان و کمبود نیروی انسانی متخصص از تهدید های مهم استفاده از فناوری در کلاس درس ریاضی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
علاقه مند کردن دانش آموزان به آموزش مجازی ریاضی با نرم افزارهای چندرسانه ای Multimedia و MovieMaker با شیوع بیماری کرونا
فخرالسادات عابدینیان - مهدی احمدی پور - حسن سعیدی
بررسی اثر گذاری آموزش همراه با سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی برمهارت خوانداری و نوشتاری کودکان با اختلالات یادگیری در پایه دوم ابتدایی مدرسه بهنام شهرستان آمل
مهتاب خسروی - محمد تقی شاهزیدی
شناسایی چالش ها و موانع سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش (ترسیم شبکه مضامین با نرم افزار Nvivo)
مریم سپیانی
مدیریت پسماند ها ونقش زیست فناوری در تولید کمپوست کرم خاکی
ابراهیم ذوقی - الهه محمدی
درس پژوهی فرهنگ هنر با رویکرد به تکنیک خلاقیت اسکمپر
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
بررسی تأثیر شیوع ویروس کرونا (Covid 19) بر کیفیت آموزش مجازی(آنلاین) به روش AHP
میثم امانی - زهرا امانی
چگونه توانستم رفتار دانشآموزم آیدا را با استفاده از روشهای گوناگون اصلاح نمایم؟
فرزانه رفیعی خارکشی
بررسی ارتباط آموزههای دینی، سبکِ هویت و شادکامی در دانشآموزان متوسطۀ دوم شهرستان گرگان
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
پژوهش محوری درس تاریخ ادبیات
حمیده اسدی
چگونه توانستم مشکل پرحرفی و عدم تمرکز بعضی از دانش آموزان در کلاس را برطرف کنم.
مرضیه عباسی - فاطمه رنجبر خانیمنی - مهری احمدی - اکبر رستمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0