0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی پدران دارای کودک پسرکمتوان ذهنی
نویسندگان :
سعید زرگران
1
اشرف السادات اکبری
2
1- دانشگاه آزاداسلامی واحدگرگان
2- دانشگاه ازاداسلامی واجدگرگان
کلمات کلیدی :
آموزش با رویکرد مثبتنگر، تنظیم هیجانی، تحریفهای شناختی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی پدران دارای کودک کمتوان ذهنی پسر استان گلستان بود. روش پژوهش،طرح نیمه آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون باگروه کنترل بود.جامعه آماري پژوهش همه پدران دانشآموزان پسر کمتوان ذهني آموزش پذير باسن تقويمي 17 تا 23 سال مشغول به تحصيل در مدرسه استثنایی تلاش استان گلستان واقع در شهرستان گرگان در سال تحصيلی 98-97 بودند. از بين پدران دانشآموزان کمتوان ذهنی آموزش پذير، با نظر استاد راهنما 20 نفر با توجه به ملاکهای ورود به پژوهش به روش دردسترس انتخاب،سپس بهتصادف در دو گروه آزمايش (10 نفر) وكنترل (10 نفر) گمارده شدند.شیوه نمونهگیری تصادفی ساده بود. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای تنظیم هیجانی وپرسشنامه تحریفهای شناختی جهت جمعآوری اطلاعات استفاده شد و ازتحلیل کوواریانس برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادکه سطح معناداری مربوط به آموزش با رویکرد مثبتنگر در پدران دانشآموزان کمتوان ذهنی تأثیرگذار است؛ و در فرضیات دیگر نیز میتوان پذیرفت که آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی پدران دانشآموزان پسرکمتوان ذهنی تأثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه بین مثبت اندیشی و باورهای دینی با اضطراب مرگ در بین بیماران کرونایی شهرستان ساری
صفورا فروزانی - فاطمه شکری
بررسی اثرات تربیتی بر بهبود مسائل درسی (مورد مطالعه دانش آموزان دوره ی اول ابتدایی شهرستان علی آباد کتول)
مینا صنعتی - اکرم جوادی - امیر بهرادفر
بررسی رابطه مهارت های ارتباطی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
الهام عبداللهی - حسن بشیرنژاد - مطهره مهدوی
پیش بینی اشتیاق تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده و خود شفقت ورزی دانش آموزان دختر پایه دهم مدارس دوره دوم شهر سنندج
سعیده حشمتی - فاطمه بیان فر
لذت آموزش با برش اهداف آموزشی
زهره امینی
توان بخشی مبتنی بر مدرسه: مطالعه مروری بر ضرورت ، رویکردها و مدل ها
کبری سلطانی خدیو - مژگان فرهبد - محبوبه خیری
تکنیک های مختلف تولید و ارائه محتوای درسی مجازی
محمد بادپا - محجوب جباری
پرورش مهارتهای تفکر در یادگیری علوم پایه
سحر کاظمی سرشت - زهرا محمدی سنگاچین - فاطمه عبدالمحمدی
بررسی نقش آموزشی معکوس در تسهیل فرآیند یادگیری زبان فارسی در دانش آموزان متوسطه اول
محمد صادق عباسی زیروانی - زهرا نصریان
نگرش دانش آموزان مدارس شهرستان آمل نسبت به یادگیری الکترونیکی و میزان اثربخشی این نوع یادگیری در سبک یادگیری آن ها
مهدی اسکوییان - حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0