0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم
نویسندگان :
فاطمه فاتحی
1
سمانه فاتحی
2
1- آموزش و پرورش ششتمد
2- آموزش و پرورش ششتمد
کلمات کلیدی :
آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی،انگیزه پیشرفت،خودپنداره ی تحصیلی
چکیده :
پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی روش آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر انگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان انجام گردید. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر سبزوار تشکیل دادند. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. درنتیجه تعداد 50نفر از دانش آموزان دخترپایه ششم ابتدایی شهر سبزوار در سال تحصیلی1401-1400 با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل ( هر گروه 25 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در درس علوم با روش آموزش مبتنی برنقشه مفهومی به مدت 15جلسه 50دقیقه ای و گروه کنترل با روش سنتی آموزش دیدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه انگیزه پیشرفت A.M.T هرمنس (1997) با پایایی 84/0 و روایی83/ و پرسشنامه خودپنداره تحصیلی کوپر اسمیت وپیریتو منداگلیوبر با پایایی 90/0 و روایی22/ 0 تا 71/0استفاده گردید. داده های حاصل از این طرح با استفاده از روش های آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و روشهای آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چند متغیره و تک متغیره) با کمک نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان داد که روش آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی برانگیزه پیشرفت و خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی مؤثر بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای جذب و گرایش نوجوانان به نماز
نگار رشید
تحلیل محتوای کتب درسی دوره ابتدایی بر اساس شاخصهای زیست محیطی برحسب پایه تحصیلی
سجاد هدایتیان
طراحی کلاس های الهام بخش برای دانش آموزان
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی کلاری
بررسی عدالت آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس فومن
مدینه اکبری نژاد - محدثه آقازاده کمامردخی - زهرا عباس پور آلیانی - اعظم حاجی احمدی - آمنه ریحانی نوری - خیزران ییلاقی دوبخشری
اصول آموزش مفاهیم دینی به فرزندان در قرآن»
فاطمه رحیمی مقدم - سیده مریم موسوی
مطالعه مروری اصول عملیاتی روش تحقیق زمینه ای : گراندد تئوری
صفیه طهماسبی - قاسم علی احسانیان
کاربرد ورزش در آموزش و سلامت دانش آموزان
زهرا عطاران ایرج - طاهره امانی حقانی
بررسی نقش آموزشهای تلفیقی وخلاقانه در نگرش های دانش آموزان
بهمن سعیدی پور - ندا خداداده
تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی
ژاله سمیعی - ندا اسماعیلی
بایسته های کاربرد فناوری آموزشی در نظام آموزشی
علیرضا طاهرنژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0