0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی
نویسندگان :
ژاله سمیعی
1
ندا اسماعیلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی بازی محور،رشد اجتماعی کودکان
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر برنامه ریزی درسی بازی محور بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی بود. این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل 350 نفر از مربیان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر بودند که با نمونه گیری کوکران نمونه ای به حجم 184 نفر به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه رشد اجتماعی وایتزمن (1990) می باشد. پرسشنامه پژوهش از روایی و پایایی بالایی برخوردار و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 88/0 بدست آمد. جهت تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (جداول فراواني، نمودارهاي میله ای، شاخصهاي مركزي نظير ميانگين و مد و همچنين شاخصهاي پراكندگي نظير انحراف معيار)، و آمار استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف به منظور بررسی نرمال بودن توزیع متغیرهای تحقیق و از آزمون t تک نمونه ای به منظور آزمون فرضیه های تحقیق) در نرم افزار SPSS22 استفاده شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان داد که برنامه ریزی درسی بازی محور بر رشد اجتماعی کودکان پیش دبستانی شهرستان قائمشهر از دیدگاه مربیان پیش دبستانی تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش ناگسستنی مدیریت منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد نیروی انسانی
سیدجمال پورهاشم
بررسی مزایا ،معایب و راهکارهای ارتقای کیفیت یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی دانشگاهیان
فاطمه مهدیزادگان - مبینا معدنی - بهاره گودینی
تجزیه و تحلیل جرم یابی در ویپ سرور مبتنی بر استریسک
علیرضا خزاعی - جلال انارکی
چگونگی رفع دروغگویی دانشآموز پایه ششم ابتدایی
مهرداد مرادخانی - فریبا قاسمی
تحلیل محتوای کتب پیش از دبستان بر اساس مولفه های هویت ملی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش
علی حبیبی - مصطفی حاج محسنی - نفیسه زاهدی اول - محمدعلی ابراهیمی دوست
رابطه بین فرزند پروری به سبک مقتدرانه و میزان اجتماعی شدن دانش آموزان ابتدایی دوره دوم منطقه بهارستان یک، مدرسه وحدت، سال تحصیلی 1403 – 1402
فاطمه عسگری - عسل مصری - خدیجه آذری
تاثیر مکان آموزشی در پیشرفت تحصیلی
حسین مومنی - میترا یوسف رشیدی
مقایسه آگاهی واجی، سرعت پردازش و حافظهی فعال در دانش آموزان با و بدون مشکلات کندنویسی دوره ابتدایی
طاهره آقاپور جویباری
بازی ، کاتالیزگر زنگ علوم و ریاضی
الناز خلیلی اولم - نادره حمیدی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد سازنده گرایی و روش تدریس کارگاهی برمیزان یادگیری درس ریاضی دانش آموزان دختر دوره ی متوسطه اول شهرستان ساری
رقیه درویشی - فاطمه نصیری - حمیده رحیمی کیاسری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0