0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای برطرف کردن ضعف املای دانش آموز کلاس چهارم مدرسه پسرانه شریعتی شهر زرین رود
نویسندگان :
سمیه بیگدلی
1
1- آموزش و پرورش استان زنجان
کلمات کلیدی :
اختلالات املایی،دانش آموز،روش تدریس،اختلالات یادگیری
چکیده :
املاء به معنی جانشینی صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آن هاست. روش پژوهش ما توصیفی مورد پژوهی می باشد که به بررسی اشکالات موجود در املاء یک دانش آموز می- پردازیم: اشتباهات دیکته های دانش آموز را از روی دفتر یادداشت می کنیم پس از یافتن علت آن برای رفع اشکالات تکالیف خاصی را در نظر می گیریم. یکی از عوامل موثر برای موفقیت ایجاد انگیزه در دانش آموز می باشد که می توان از طریق کار گروهی در کلاس سریع تر به نتیجه رسید. جامعه آماری ما کلیه دانش آموزان پایه چهارم دوره ابتدایی مدرسه شریعتی و نمونه ما یک دانش آموز در کلاس چهارم الف مدرسه شریعتی می باشد. یافته ها حاکی از آن است که در زمینه ی تشخیص مشکلات املایی کودکان، تحلیل خطاهای کودکان در املا، داده های بیشتری را برای تشخیص موانع املایی به دست می دهد. یک آزمون تشخیصی در حیطه ی املا، معمولاً اطلاعات زیر را به دست می دهد: هجی شفاهی کلمات، تلفظ کلمۀ، شناخت صداهای حروف کلمه، املای یک هجا یا بیشتر وارونه نویسی یا تغییر شکل حروف، روش برخورد با کلمه و تجزیه و تحلیل آن، تمیز شنودی و یک سنجش از کارآمدی بینایی، عضلانی یا تمامی زمینه های مربوط به املا.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مزایا و معایب آموزش مجازی در مدارس و دانشگاه ها
فاطمه مرادی فر
فراتحلیلی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش های نوین در مدارس هزاره سوم
سیده کلثوم سیدی منش - فاطمه محمدی هچرودی - شایسته محجرخیری
نمره دهی مبتنی بر فرآیند تدریس حل مسئله
مهناز خنیفر
رابطه بین خواب و سلامت روان: بررسی تأثیر خواب کافی بر خلق و خو و عملکرد شناختی
فاطمه قارداشی عمران - امیرابوالفضل ذاکری
الزامات طراحی فضای آموزشی معلولین با رویکرد طبیعت گرایی
مبینا روحی
درآمدی بر کاربرد فناوری آموزشی در تدریس زبان انگلیسی
صادق سعدی
آموزش برنامه تابآوری پنسیلوانیا و اثربخشی آن بر گرایش به خودکشی در نوجوان دختر متواری از منزل: یک مطالعه اقدام پژوهی
مهدی شمالی احمدابادی - عاطفه برخورداری احمدآبادی
رابطه بین ویژگی های شخصیتی مادر و ابعاد آن با انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی تحصیلی (مطالعه موردی: دانش آموزان دوره اول متوسطه ناحیه دو ساری)
حسین احمدی - مهدی عالیشاه
فراتحلیل اثربخشی توسعه منابع انسانی الکترونیکی در ایران
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
بهبود پرخاشگری مریم، دانش اموز پایه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان
منصوره مطیع امرالله - سودابه رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0