0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش برنامه تابآوری پنسیلوانیا و اثربخشی آن بر گرایش به خودکشی در نوجوان دختر متواری از منزل: یک مطالعه اقدام پژوهی
نویسندگان :
مهدی شمالی احمدابادی
1
عاطفه برخورداری احمدآبادی
2
1- سازمان آموزش و پرورش
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)،
کلمات کلیدی :
اقدام پژوهی،آسیبهای اجتماعی،خودکشی،فرار از منزل
چکیده :
مساله گرایش به خودکشی در نوجوانان از موضوعات مهم در آسیبهای اجتماعی است. مطالعه حاضر با هدف آموزش برنامه تابآوری پنسیلوانیا و بررسی اثربخشی آن بر گرایش به خودکشی در نوجوان دختر متواری از منزل انجام شد. مطالعه حاضر از نوع پژوهشهای اقدام پژوهشی است. جامعه آماری شامل دانشآموزان دوره اول متوسطه در سال تحصیلی 1400-1401 با مشکل گرایش به خودکشی بود که با روش نمونهگیری داوطلبانه یک نوجوان دختر با نام مستعار سارا و با سابقه فرار از منزل و خودکشی در پژوهش شرکت کرد. نتایج نشان داد آموزش تابآوری پنسیلوانیا بر گرایش به خودکشی موثر بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم با استفاده ازکتاب الکترونیک، یادگیری را در دانش آموزان چندپایه بهبود بخشیم؟
سپیده شیرزادپور - طاهره عقدکی
چگونه توانستم باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزم معصومه در کلاس مجازی شده و مشارکت او را در فعالیت ها افزایش دهم؟
فاطمه محمد جان نتاج
سواد مالی، مشارکت مالی و مشاجرات مالی
اکرم تفتیان - جواد زارع منش
شناسایی و درمان اختلالات ذهنی و رفتاری در دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از دستگاه الکتروآنسفالوگرافی
فاطمه حسین پور - مریم جعفری - سیدعرشیا کرمی - علی جعفری
مشکلات دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا در برقراری ارتباطات اجتماعی
رسول سواری سونکی - محمد جواد وحدت فاضل - علی رضا محمدی - رسول شریفی نجف آبادی
راهکارهایی برای افزایش انگیزش دانش آموزان مقطع ابتدایی در آموزش مجازی
زهرا رنجبر زارع
مقایسه اثر تمرینات ادراکی بینایی، حسی حرکتی بر رسایی وخوانایی متون نوشتاری دانش آموزان ایرانی پایه ابتدایی با مشکلات رشدی
امید شیرانی نژاد - محمدرضا صادقیان شاهی - محمدرضا رحمانی - ناصر حوائی
تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
سعید شعبانی آستانی - محمد خادملو - امیر نصرتی - امیر حسین کلبادی نژاد
نقش دانشگاه فرهنگیان در یاددهی و یادگیری دانشجو معلمان
سیما سیمیاری - مونا سالاری فرد
The Interactive Relationship Between Learning Style, Depth and Breadth of Vocabulary Knowledge
Behzad Hayatbakhsh Abbasi - Mehry Haddad Narafshan - Peyman Seifadini
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0