0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر سرمایه های اجتماعی بر کیفیت بخشی یادگیری با نقش میانجی بهزیستی روانشناختی (دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان نور)
نویسندگان :
بهناز کوزه گر کالجی
1
فرانک پایدار
2
1- دانشگاه آزاد محمودآباد
2- دانشگاه آزاد اسلامی محمودآباد
کلمات کلیدی :
سرمایه اجتماعی،بهزیستی روانشناختی،کیفیت بخشی یادگیری
چکیده :
در این پژوهش تأثیر سرمايه های اجتماعي بر کیفیت بخشي يادگیری با نقش میانجي بهزيستي روانشناختي (دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان نور) بررسی شد. هدف اساسی این تحقیق ارائه الگوی ساختاری بین مولفه های سرمايه اجتماعي ، کیفیت بخشي يادگیری و بهزيستي روانشناختي بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان نور بوده اند که تعداد آنها 1225 نفر بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 294 نفر از دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان نور انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری این پژوهش سه پرسشنامه استاندارد بوده است که با مقیاس پنج درجه ای لیکرت ساخته شد. از پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (۱۹۹۸) برای سنجش سرمایه اجتماعی ، پرسشنامه کیفیت بخشی یادگیری موریس (2001) برای سنجش کیفیت بخشی یادگیری و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف و کیز (1995) برای سنجش بهزیستی روانشناختی دانش آموزان استفاده شد. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج آزمون فرضیه های تحقیق بر اساس مدل معادلات ساختاری نشان داد مولفه های سرمایه اجتماعی شامل سرمایه رابطه ای ، سرمایه شناختی و سرمایه ساختاری بر بهزیستی روانشناختی تاثیر مثبت و معنی داری دارد. مولفه های سرمایه اجتماعی شامل سرمایه رابطه ای ، سرمایه شناختی و سرمایه ساختاری بر کیفیت بخشی یادگیری تاثیر مثبت و معنی داری دارد. بهزیستی روانشناختی در تاثیر سرمایه اجتماعی بر کیفیت بخشی یادگیری دانش آموزان نقش میانجی دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوا متن کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان با روش ویلیام رومی
فاطمه بابایی - شهلا اسکندری - فاطمه قریشی - زهرا هاشم زاده
نقش والدین در مدیریت حضور دانش آموزان در فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های آن
حسین شریف نیا - محمدرضا کاویانی - مهدی اسکوییان
پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس تاب آوری ادراک شده و سبک زندگی دانش آموزان
مهدی عالیشاه - زهرا زمانی
انقلاب فرهنگی و تحول در علوم انسانی
فاطمه زینلی - محمد اسماعیل مجلسی
بررسی تأثیر روش تدریس حلّ مسئله در عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدایی شهر گلهدار در سال تحصیلی 1400-1401
سیّد علیرضا موسوی - نیما خادمی
تأثیر ورزش برتقویت حافظه، یادگیری و موفقیت دانش آموزان
محمد اسماعیل نصرآبادی - فخرالسادات حلمی
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی ششم ابتدایی با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - لیلا باجان - سمیرا سارانی - کبری توکلی - فاطمه زهرا موزن
بررسی مبانی نظری و پژوهشی تعامل بین دانش آموز - معلم - محتوا در آموزش غنی شده بهوسیله شبکههای اجتماعی
رضا پاشا - علی توکلی - قاسم پاشایی - زهرا جمالی
روشهای نوین در تدریس زبان عربی: بهرهگیری از فناوری و رویکردهای تعاملی برای بهبود فرآیند یادگیری
فاطمه ربیعی
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0