0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتاب جغرافیای پایه دوازدهم بر اساس ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت
نویسندگان :
مریم ابراهیمی
1
سیده کوثر موسوی گرجی
2
1- دانشگاه خوارزمی تهران
2- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
سند تحول بنیادین،ساحت های شش گانه،تحلیل محتوا،جغرافیا
چکیده :
نظام آموزشوپرورش با ابزار اساسی خود یعنی کتب درسی یکی از راههای پرورش ساحت های مختلف تعلیم و تربیت است. مقاله حاضر باهدف تحلیل و بررسی محتوای کتاب درسی جغرافیای پایه دوازدهم بر مبنای ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت مندرج در سند تحول بنیادین نگارش شده است. پژوهش حاضر کیفی و از نوع تحلیل محتوا و ازنظر هدف کاربردی است. مقولههای موردبررسی در این پژوهش ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت اعم از اعتقادی، اخلاقی و عبادی؛ سیاسی و اجتماعی؛ زیستی و بدنی؛ علمی و فناوری؛ اقتصادی و حرفهای و زیباییشناسی و هنری است. نتایج نشان میدهد میزان توجه به ساحت علمی فناورانه بشتر از سایر ساحت ها و کمترین میزان توجه مربوط به ساحت اعتقادی، اخلاقی، عبادی است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر هوش هیجانی بر پرخاشگری و سازگاری فردی و اجتماعی دختران مقطع ابتدایی
پریسا آهنگری - سحر فردوسیان
نقش تکنولوژی آموزشی در یادگیری و آموزش به دانش آموزان
سجاد هدایتیان
بررسی روند انتخاب مدیران مدارس آموزش و پرورش در استان مازندران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - عذرا بیگم هژبری
بررسی رابطه اعتیاد به اینترنت با اهمالکاری تحصیلی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان گرگان
زهرا سرایلو - الهام مقصودلوراد - محمد تقی قلی نژاد
رابطه بین بازدهی های رهبری و راهبردهای مدیریت تعارض با خلاقیت (مورد مطالعه کارکنان دانشگاه فرهنگیان مازندران)
محسن عفتی - محترم کیاقادی - علی توکلی - طاهره عادلی
چگونه توانستم با تکنیک های مشاوره ای گوشه گیری و انزوا طلبی دانش آموز پایه هفتم دبیرستان ترنم ( مانیا )را برطرف کنم؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
مقایسه میزان تاثیر استفاده از فن آوری نوین آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی با روش های دیگر
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
نقش بدرفتاری دوران کودکی و اضطراب بر اختلال شخصیت مرزی
فرزانه جعفرپور
بررسی نسبت طلایی واعدادفیبوتاچی
عفت شیخی - معصومه کدخدایی
بررسی موانع و مشکلات مدارس چندپایه در استان بوشهر و ارائه ی راهبردهایی برای بهبود آن-ها
یاسر درتاج - علیرضا قاسمی زاد - حسن دهقان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0