0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیرگذاری خودپنداره در توسعه ی رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان
نویسندگان :
طیبه فاتحی
1
1- آموزش و پرورش ناحیه2 زاهدان
کلمات کلیدی :
خودپنداره،توسعه ی رشد اخلاقی،دانش آموزان،آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضربررسی تاثیرگذاری خودپنداره در توسعه ی رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان است که به صورت توصیفی با بهره مندی از مقالات منابع مرتبط با موضوع و شیوه همبستگی با درنظر گرفتن ۴ سوال ۴ گزینه ای با ضریب آلفای کرونباخ 674/0 و جامعه ی آماری کل دانش آموزان و ۶۵۷ دانش آموز به عنوان نمونه آماری به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید، ارزشهای اخلاقی مانند مسئولیت پذیری ،احترام به حقوق دیگران ، همکاری ، صداقت ، شجاعت و مهارتهای ارتباطی باید در مدرسه برنامه ریزی گردد و مانند سایر دروس به طور مستقیم درکلاس و مدرسه تدریس شود . این ارزشها و رفتارهای منطبق با آن در انسان ذاتی و خودانگیخته نیست ،بلکه در طی رشد کودک و در اثر ارتباط با بزرگسالان باید آموخته و درونی گردد . شرط اساسی برای پذیرش مسئولیت و تقویت تعهد اجتماعی دانش آموزان ، رشد اجتماعی آنان است .به طوری که افراد بتوانند در جامعه اظهار نظر ، ایفای نقش و انتقاد کنند و مسئولیتی بپذیرند .قبل از ورود دانش آموزان به جامعه ، مدرسه و آموزش رسمی باید روحیه ی گروه گرایی را در آنان تقویت کنندبراساس استنباط های انجام شده می توان نتیجه گرفت که خودپنداره مثبت، اجتماعی و تحصیلی بر رشد اخلاقی دانش آموزان ابتدایی نضرت آباد است.پیشنهاد می شوددر پژوهش های آتی پیرامون ابعاد خودپنداره تحصیلی نوشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه ی ادراک از محیط مدرسه و خلاقیت با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دوره ی ابتدایی شهرستان امیدیه
محمدرضا انصاری نیکو - فروغ شجاع - مریم راخداپور - احمدرضا چمن نژادیان - مریم حاجت پور
بررسی جایگاه مؤلفههای تربیت اجتماعی در مجموعه کتاب آموزش پیش از دبستان بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در برنامه درسی با رویکرد تحلیل محتوا
مصطفی حاج محسنی - علی حبیبی - نفیسه زاهدی اول
چگونه توانستیم دانش آموزان را با قلب و انواع رگ آشنا کنیم؟ (درس پژوهی)
محبوبه مراد زاده جدول نو - زهرا خانه گیر - ملیحه براهویی - زینب جرگه - اطهره زابلی - مهدی خانگیر
نیم نگاهی به بسترهای آموزشی برای تدریس در پساکرونا
مهرداد سعدی - کبری دلفی
بررسی راهبردهای داربست سازی آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری
اکرم محمدلو - مریم محمدلو - رباب محمدی - حسن ایپکی
بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر کلاس گروه کانونی دانش آموزان در دروس ریاضی بر توسعه مهارت های اجتماعی و اثر ویژگی های معلمان به عنوان متغییر تعدیل گر
سحر صیادی
نقش تفکرطراحی در آموزش هنرجویان کارآفرین
نجمه شمسائی
بررسی تاثیر طراحی آموزشی گانیه در یادگیری درس ریاضی و توان حل مسئله دانش آموزان
معصومه محمدی
بررسی مزایا ،معایب و راهکارهای ارتقای کیفیت یادگیری الکترونیکی و آموزش مجازی دانشگاهیان
فاطمه مهدیزادگان - مبینا معدنی - بهاره گودینی
مقایسه آموزش مجازی با آموزش حضوری
سید علی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - زینب درویش نوری - هاجر فدوی - رودابه جانعلی پور عمران
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0