0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی راهبردهای داربست سازی آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری
نویسندگان :
اکرم محمدلو
1
مریم محمدلو
2
رباب محمدی
3
حسن ایپکی
4
1- دانشگاه زنجان
2- دانشگاه آزاد سمنان
3- دانشگاه فرهنگیان
4- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
داربست سازی،معلمان،یادگیری و یادگیری، دانش آموزان
چکیده :
هدف از از پژوهش حاضر بررسی مفهوم و راهبردهای داربست سازی در فرایند یاددهی و یادگیری می باشد که به صورت مروری-تحلیلی و بررسی منابع و کتب مربوطه صورت گرفته است،بررسی های این مطالعه نشان می دهد: داربست سازی به رشد ساخت دانش فراگیران کمک می کند، داربست ها چه از نوع رویه ای چه از نوع مفهومی و چه از نوع فراشناختی فراگیران را در شناسایی ساختارهای اطلاعاتی،ساختار بندی فرایندهای تحقیق و اکتشاف،دستیابی به فهم جدیدی از تجارب یادگیری یاری می دهند،. به کارگيري روش داربست زني آموزشي بر يادگيري دانش آموزان تأثير مثبت دارد. از مزاياي اين روش مي توان به فعال بودن يادگيرنده ، امکان خود- ارزشـيابي، صرفه جويي در زمان و تعامل با همسالان اشاره کرد. همچنين اين امر سبب افزايش علاقه و اعتمادبه نفس دانش آموز مي شود و يادگيري او را افزايش مي دهد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر منبع کنترل، تاب آوری روان شناختی و اعتماد به نفس در دانش آموزان
فریبا امیر صدقی - زهرا ولی پور متانکلائی - مبینا کاشی سرخی - هدیه فلاح پور
بررسی مزایا و معایب آموزش الکترونیکی
فاطمه شهاب الدین - اشرف اصغری - فرشته اصغری
تأثیر تدریس به شیوه سازنده گرایی بر سرزندگی تحصیلی: یک مطالعه نیمه آزمایشی
لیلا نجارکریمی - مصطفی صفری
بررسی رساله آپولوژی افلاطون و تبیین دلالتهای تربیتی آن
سارا هراتی - زینب طیبی
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر صلاحیت های حرفه ای معلمان
زهرا مردان زاده
نقش دانشگاه فرهنگیان در ارتقاء نظام تعلیم و تربیت
سیدمحمدحسین موسوی نژاد کاسگری - محمدمهدی ادبی فیروزجایی - محسن اکبری سماکوش
محدودیت های تولید محتوای الکترونیکی در درس ریاضی
مریم بینش
فعالیت های فوق برنامه در دانشگاه فرهنگیان
سیده بتول حسینی
ارتباط ابعاد فعالیتبدنی با رضایت زندگی دانشجویان
روزبه علی محمدی - سیدحسین علوی
رابطه برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با استعدادیابی دانش آموزان
محمدباقر فرقانی اوزرودی - مائده نیکخو امیری - زهرا تیموری نژاد قادیکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0