0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین دینداری با سلامت روان و امید به زندگی در دانش آموزان
نویسندگان :
مهدی عالیشاه
1
1- آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
دینداری، سلامت روان، امید به زندگی، دانش آموزان
چکیده :
هدف اصلی این پژوهش «رابطه بین دینداری با سلامت روان و امید به زندگی در دانش آموزان» بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه دوازدهم شهر ساری به تعداد 3127 نفر که از این تعداد 341 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی طبقه ای برحسب جنسیت انتخاب شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های استاندارد دینداری گلاگ و استارک (1965)، سلامت روانی گلدبرگ و هیلر (1979) و امید به زندگی اشنایدر و همکاران (۱۹۹۱) بود. که به ترتیب پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (85/0= α)، (91/0= α) و (76/0= α) محاسبه شد. نتایج آزمون ضريب همبستگي پيرسون و رگرسیون چند متغیره نشان داد که بین دینداری با سلامت روان و امید به زندگی در دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. از بین متغیرهای چهار گانه دینداری به ترتیب متغیرهای بعد پیامدی، بعد عاطفی، بعد اعتقادی و بعد مناسکی پیش بینی کننده های معناداری برای سلامت روان بودند. همچنین از بین متغیرهای چهار گانه دینداری به ترتیب متغیرهای بعد پیامدی، بعد اعتقادی، بعد عاطفی و بعد مناسکی پیش بینی کننده های معناداری برای امید به زندگی بودند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیشبینی دلزدگی تحصیلی بر اساس خودناتوانسازی تحصیلی و شیوه های فرزندپروری ادراک شده در دانشآموزان
فاطمه رنجبر
بررسی رابطه بین سلامت روانشناختی والدین دانشآموزان استثنایی و عادی شهرستانهای نوشهر و چالوس
شایسته محجرخیری - سمیه محسنینژاد درکابیوری - ملیحه شهسوار پیرکوئی
تاثیر کارکرد نورن های آینه ای در یادگیری حرکات ورزشی در ورزشکاران
ماتینا باعث
بررسی عوامل کم توجهی به درس آزمایشگاه علوم تجربی و لزوم تغییر نگرش دبیران و دانش آموزان
محمدرضا بوربور - محمدجواد آذرهوش فتیده
تأثیر معلمین و محیط مدرسه در ارتقاء و توسعه سلامت اخلاقی و روانی دانش آموزان
معصومه صالحی میر
تبیین رابطه مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی سیستم مدیریت ایمنی در کارکنان آتش نشانی قم
احمد محمدی اصل
بررسی رابطه سطح سواد و آموزش خانواده با هویت اجتماعی دانش آموزان
منصوره براری - علی رحیمی نژاد - محمد کبودتبار فیروزجائی
طراحی آموزشی در جغرافیا با تاکید بر کارآفرینی(مطالعه موردی: شهرستان سردشت)
خالد علی پور - خدیجه ممندی
بررسی وضعیت تحصیلی و عاطفی دانش آموزان دیر آموز
آتنا آغاسی - فاطمه صفری
بررسی عوامل موثر بر سازگاری اجتماعی دانش آموزان
عاطفه حاجی تبار - سهیلا کیادلیری - سیدیوسف ساداتی پایین رودپشتی - سهیلا ازوجی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0