0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان
نویسندگان :
کاظم چراغ بیرجندی
1
میثم حسین زاده
2
1- دانشگاه آزاد بیرجند
2- دانشگاه آزاد بیرجند
کلمات کلیدی :
یادگیری سازمانی،حمایت اجتماعی،همدلی شغلی
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق تبیین ارتباط یادگیری سازمانی و حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی در دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دبیران تربیتبدنی استان سیستان و بلوچستان بود؛ که بر اساس اطلاعات مندرج در کارگزینی اداره آموزشوپرورش استان سیستان و بلوچستان 982 نفر بودند. به مراجعه به جدول مورگان، نمونه آماری برابر 278 نفر در نظر گرفته شد. ابزار جمعآوری اطلاعات سه پرسشنامه که شامل پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه (2001)، پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1986) و پرسشنامه همدلی مارک دیویس (1983) بود که ضرایب پایایی پرسشنامهها یادگیری سازمانی (92/0) و حمایت اجتماعی (88/0) و همدلی (82/0) محاسبه گردید. تجزیهوتحلیل اطلاعات با تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 24 انجام شد. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین یادگیری سازمانی با حمایت اجتماعی با نقش واسطهای همدلی شغلی رابطهی معناداری وجود دارد. با توجه به ضریب تعیین 19 درصد از واریانس متغیر ملاک (یادگیری سازمانی) بهوسیله متغیر پیشبین (حمایت اجتماعی) پیشبینی میشود. همچنین با توجه به ضریب تعیین 34 درصد از واریانس متغیر ملاک (یادگیری سازمانی) بهوسیله متغیر پیشبین (همدلی شغلی) پیشبینی میشود. در نتیجه براي همگام شدن نيروي انساني سازمان، يادگيري حرفهای بايد با ايجاد جو آموزش سازماني مطلوب به صورت پيوسته صورت گيرد و مدیران آموزشوپرورش با حمایتهای همهجانبه خود زمینه ایجاد همدلی و در نهایت ارتقای کیفیت آموزش درس تربیتبدنی را فراهم آورند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستم مشکل رفتاری (عدم توجه به معلم )دانش آموزم را بهبود بخشم؟
امیراحد عمادی
دگرگونی های معنی واژۀ «bibliographer» در گذر زمان
فاطمهزهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
خانواده، سبک زندگی و سلامت روان
زهرا قربانی مقدم - حمیدرضا فریدی - حسن فریدی
مطالعهای براستفاده از روشهای یادگیری فعال بر تقویت مهارت گفتار در درس زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور - الناز خلیلی
بررسی عوامل بستر ساز تعاملات اجتماعی در طراحی دانشکده معماری
طاهره حسین زاده باغان - شهاب عباس زاده
مؤلفه مفهوم زندگی در اسلام با تاکید در آموزش و پرورش اسلامی
علی کریمی - عفت اصغریان
بررسی تطبیقی مؤلفههای اخلاقی در قرآن و نهجالبلاغه
زهرا برنجی نوحدانی - آیدا اروانه - مهتاب باهوش امندانی
افزایش اعتماد به نفس وعلاقه دانش آموز به درس در فضای مجازی
فاطمه مهدیان
جایگاه یادگیری سیار در آموزش و بررسی چالش های آن
امه کلثوم غلامحسین زاده - زهرا گرگانی فیروزجاه
نقش آموزش مهارت های اجتماعی در مدارس ابتدایی
منصوره براری چهره - صدیقه میارنعیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0