0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با عملکرد تحصیلی از دیدگاه هنرآموزان وهنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 شهرستان ساری
نویسندگان :
بهزاد باقریان
1
سعید خدابخشی پالندی
2
اویس حمیدی
3
احمد انیشه
4
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه آزاد ساری
3- غیرانتفاعی ادیب مازندران
4- غیرانتفاعی ادیب مازندران
کلمات کلیدی :
سبک های مدیریت کلاس،عملکرد تحصیلی،سبک تعاملی،سبک استبدادی،سبک آزاد
چکیده :
روش پژوهش با توجه به عنوان آن که بررسی رابطه سبک های مدیریت کلاس با عملکرد تحصیلی از دیدگاه هنرآموزان وهنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 شهرستان ساری می پردازد، از نوع تحقیق توصیفی- همبستگی است واز نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری کلیه هنرآموزان (30نفر) و هنرجویان (270 نفر) ازهنرستان تربیت بدنی مهندس داراب ناحیه 2 شهرستان ساری به تعداد 300 نفر می باشد. حجم نمونه آماری با توجه به جدول کرجسی ومورگان تعداد 170 نفرکه به روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای (بر حسب رده سازمانی) انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از دو روش كتابخانهای و میدانی استفاده شد.ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه سبک مدیریت کلاس ولفگانگ و گلیكمن (1986) با 25 گویه و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) با 48 گویه بود. تجزیه و تحلیل دادهها، در آمار توصیفی از ابزارهایی مانند: میانگین، واریانس، انحراف معیار و در آمار استنباطی برای نرمال بودن توزیع نمونه آماری ازآزمون K. S و به منظور بررسی فرضیههای پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون، با استفاده از نرم افزار spss22 استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد 1-بین سبک مدیریت کلاس دموکراتیک (تعاملی)، هنرآموزان با عملکرد تحصیلی هنرجویان رابطه خیلی قوی وجود دارد.2- بین سبک مدیریت کلاس استبدادی (مداخله گر)، هنرآموزان با عملکرد تحصیلی هنرجویان رابطه متوسط وجود دارد.3- بین سبک مدیریت کلاس آزاد(غیر مداخلهگر) هنرآموزان با عملکرد تحصیلی هنرجویان رابطه ضعیف وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یادگیری مستمر و اهمیت آن در بهبود رشد ذهنی در فراگیران ایرانی
بهرام مقدس
بهبود الگوریتم های نهان نگاری تصاویر بر اساس DWT-SVD با استفاده از الگوریتم توده ذرات
روح اله زارعی
مروری بر خودافشایی معلمان به عنوان پیش بینی کننده تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت آنها
محمد غفاری مجلج - عبدالکریم داودی زاده
فلسفه تربیت با رویکرد به هرمنوتیک گادامر
عادل شمشیریان - امیر فیاض - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
تأثیر تلفن همراه در اُفول اعتقادات مذهبی دانش آموزان
مهدی کهنسال - سمیه ضامنی
چگونگی مدیریت دروس و فضای کلاسهای چندپایه؛ فنون و روشها ی تدریس، گروهبندی
محمد عبداللهی مقدم
اثربخشی رویکرد کوتاه مدت راه حل محور بر تنظیم هیجانی و تحریف های شناختی فرزندان طلاق پسرنوجوان در شهر کردکوی
اشرف السادات اکبری - مریم شیخ زاده
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
آشنایی با سوالات مفهومی ؛ فرصتی برای طراحی تکالیف مهارت محور در ریاضیات دوره ابتدایی
امیرمحمد مومنی کوهستانی - اسماعیل شیری رستمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0