0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه میزان سواد سیاسی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه
نویسندگان :
حسین مومنی مهموئی
1
جواد کبودانی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه
کلمات کلیدی :
سواد سیاسی اجتماعی، رفتار شهروندی سازمانی، معلمان مقطع ابتدایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میزان سواد سیاسی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه در سال تحصیلی 1401-1400 برابر با 1050 معلم (500 معلم مرد و 550 معلم زن) بودند لذا طبق جدول کرجسی و مورگان (1970) تعداد 281 معلم به شیوه طبقه ای تصادفی (133 معلم مرد و 148 معلم زن) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد سواد سیاسی اجتماعی موسوی و همکاران (1392) و رفتار شهروندی سازمانی پادساکف و همکاران (1991) جمع اوری شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ها به ترتیب برابر با 0.850 و 0.87 بدست آمد. داده ها در دو قسمت آمار توصیفی (سن، تحصیلات، جنسیت و سابقه کاری) و آمار استنباطی (نرمال بودن داده ها، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که سواد سیاسی اجتماعی با رفتار شهروندی سازمانی (و مولفه های نوع دوستی، وجدان کاری، جوانمردی، نزاکت و آداب اجتاعی) معلمان مقطع ابتدایی شهرستان تربت حیدریه رابطه مثبت و معناداری دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برقراری ارتباط مابین کانون خانه و مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
حسنیه قاضی زاده علمداری
تحلیل محتوا کیفی کتاب های درسی هدیه های آسمان دوره ابتدایی با توجه به ساحت اعتقادی ، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
الهام سعیدی - امیر حسین سلطانی فلاح
مقایسه تاثیر ارزشیابی کیفی و کمی بر خودپنداره تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
چگونه توانستم مشکل ناخن جویدن دانش آموزم را کاهش دهم.
فرزانه کرمی - سیامک صادقی
تاثیر نوآوری و خلاقیت در آموزش های مجازی بر خلاقیت فراگیران
فاطمه مرادی وهرانی - سارا بیات
مرکز ثقل و کاربردهای آن
محمود داورزنی - حسین عباسی - علی قانع صمدی
ارتقای دانش و مهارت تولید محتوای الکترونیکی در معلمان با برگزاری دوره توانمندسازی پروژه محور: اقدام پژوهی
فاطمه رهبری - ناصر تسلیمیان
آموزش کارآفرینی در مدارس
جعفر اکبری لنگوری - محمود عباسعلی پور
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
مریم اسدی
تحلیل رابطه بین مدیریت کوانتومی و پذیرش نوآوریهای آموزشی در مدارس ابتدایی
فاطمه عزیزی - سیده خدیجه معافی مدنی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0