0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه تاثیر ارزشیابی کیفی و کمی بر خودپنداره تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان
نویسندگان :
فاطمه فاتحی
1
سمانه فاتحی
2
1- آموزگار آموزش و پرورش ششتمد
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس علامه طباطبایی ارومیه
کلمات کلیدی :
ارزشیابی کیفی، ارزشیابی کمی،خودپنداره تحصیلی،خلاقیت،دانش آموز
چکیده :
در پی تغییرات نظام آموزش و پرورش، روش های ارزشیابی نیز دچار دگرگونی و تحول شده است و از ارزشیابی کمی و نتیجه مدار مطابق با نظریه رفتارگرایی به ارزشیابی کیفی،فرآیندمدار و توصیفی هم سو با دیدگاه سازنده گرایی تغییر کرده است.با توجه به تازگی و اثر بخشی ارزشیابی توصیفی در این پژوهش به صورت مروری به بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی-توصیفی و ارزشیابی کمی بر خودپنداره و خلاقیت دانش آموزان مقطع ابتدایی می پردازیم.با توجه به پژوهش های انجام شده می توان نتیجه گرفت که ارزشیابی توصیفی بدون در نظر گرفتن جنسیت در خودپنداره تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان نسبت به ارزشیابی کمی تاثیر مثبت تر و معنادار تری داشته است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد نظریۀ روانشناسی رشد شناختی پیاژه در آموزش و پرورش
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
تحلیل محتوای کتاب هندسه 1 دهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی
فاطمه یوسف زاده درزی - پرویز حسن نیا - فاطمه ولی پور
بررسی عوامل موثر برافزایش انگیزه پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان دوره متوسطه
مهرانه دلاویز بایعکلایی - حسن میرزاجانی - رضا اعلمی
رابطه عوامل خانوادگی بر سطح خودمراقبتی کودکان 7 تا 11 ساله
پردیس حیدری
طراحی مدل برنامه درسی سبز مبتنی بر ساحتهای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش
معصومه ریحانی شیروان - نازیا سادات ناصری - محبوبه سلیمان پور عمران
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تقویت خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی استان مازندران
ام فروه محمدی
تحلیل وضعیت موجودوتبیین وضعیت مطلوب در آموزش و پرورش فراگیر
فروغ لزرگیلانی - جعفر نصیر ناتری
مقایسه میزان تاثیر استفاده از فن آوری نوین آموزشی در تدریس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی با روش های دیگر
ابراهیم خطیری - آتنا فرهادیان
بررسی روابط بین سواد معلمان ابتدایی در درس ریاضی با پیشرفت دانشآموزان در این درس در دبستان ابتدایی مناطق هچیرود
مرضیه زرودی
ارزشیابی برنامه آموزشی عالی دانشگاه فرهنگیان بر اساس الگوی ارزشیابی (CIPP)
آزاده میرچی - لادن سلیمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0