0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کارورزی به عنوان ابزاری برای شناخت چالش های محیط آموزشی و توسعه مهارت های تدریس
نویسندگان :
سیده فاطمه محمدنیا
1
1- دانشگاه فرهنگیان حضرت فاطمه(س) قائمشهر
کلمات کلیدی :
کارورزی،تجربه آموزشی،تعامل معلم-دانش آموز،توسعه حرفهای،محیط آموزشی
چکیده :
این پژوهش به بررسی تجربیات کارورزی دانشجو-معلمان در محیطهای آموزشی ابتدایی میپردازد. این پژوهش به دنبال فهم تجربیات کارورزی دانشجو-معلمان و تأثیرات آن بر توسعه مهارتهای حرفهای و شناخت چالشهای محیط آموزشی میباشد. دادهها از طریق مشاهدات میدانی، پرسشنامه، یادداشتهای روزانه و تعاملات مستقیم با دانشآموزان، معلمان و مدیران جمعآوری شدهاند. ابزارهای پژوهش شامل مشاهده مستقیم، یادداشتبرداری و مصاحبه بوده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که کارورزی تأثیرات قابل توجهی بر توسعه مهارتهای آموزشی، شناخت چالشهای محیط آموزشی و تقویت روابط معلم-دانشآموز دارد. کارورزی همچنین فرصتی برای خودارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشجو-معلمان فراهم میآورد. این پژوهش نشان میدهد که کارورزی یک ابزار قدرتمند برای توسعه حرفهای معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس ابتدایی میباشد. پیشنهاد میشود که برنامههای کارورزی با تاکید بر تعاملات مستقیم و یادگیری عملی توسعه یابند تا دانشجو-معلمان بتوانند به بهترین شکل ممکن برای وظایف آینده خود آماده شوند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
عوامل خطر اضافه وزن و چاقی در بین دانش آموزان: مطالعه مروری
زهرا قاسم زاده - سعید محسنی پور
روش های نوین تدریس وآموزش علوم تجربی مقطع ابتدایی
عالیه پیرخندان گل سفید - پریسا کیا - سیده لیلا سمایی
بررسی خرد سازمانی معلمان مدارس ابتدایی غرب استان مازندران
عالمه حیدری عربی - محمود الیاسی - فرشته هدایتی
تاثیر سلامت اجتماعی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
فاطمه کشوری محبوب
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان عباس آباد را به درس ریاضی علاقه مند سازم
ریحانه بذرافشان دلیجان - لادن سلیمی
عملکرد هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش
شکوفا مستوفی
تاثیر برنامه درسی هنر در افزایش خلاقیت دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر
پرستو جوادی - معصومه بیرانوند - لیلا برالوندی
طراحی کلاس های الهام بخش برای دانش آموزان
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی کلاری
آزمون بین المللی تیمز و بررسی عملکرد دانش آموزان ایرانی در درس ریاضی
میثم گرجی درونکلایی - علیرضا کلاگر - مصطفی گرجی درونکلایی - سید محمد رضا موسی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0