0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روش های نوین تدریس وآموزش علوم تجربی مقطع ابتدایی
نویسندگان :
عالیه پیرخندان گل سفید
1
پریسا کیا
2
سیده لیلا سمایی
3
1- آزاد اسلامی چالوس
2- آزاد اسلامی چالوس
3- آزاد اسلامی چالوس
کلمات کلیدی :
علوم تجربی، روش تدریس نوین، ابتدایی
چکیده :
علوم تجربی یکی از دروس مهم دوره ی ابتدایی است و امروزه این حوزه آموزش ابتدایی شاهد تحولات چشم گیری است، به نحوی که آموزش کاربردی این درس اهمیت بسیاری پیدا کرده و متولیان تعلیم و تربیت به دنبال کاربست و یادگیری عمیق در این درس هستند. ايجاد تحول در روندهاي گذشته براي دستيابي به این اهداف اجتناب ناپذير است. در اين راستا اجراي الگوهاي نوين يادگيري - ياد دهي يكي از اجزاء مهــم این تحول است. هدف این تحقیق معرفی روش های نوین موثر در آموزش علوم تجربی است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی- تحلیلی بود که با استفاده منابع کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است. یافته ها نشان داد روش های تدریس ساخت گرایی، کاوشگری، بدیعه پردازی و بحث گروهی از جمله روش های فعال هستند که آموزگاران می توانند از این روش ها برای یادگیری عمیق تر، داشتن کلاس پویا و فعال بهره جویند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
شهربانو یوسفی - فرشته اشکنانی - فهیمه عالی نژاد - صدیقه اکبری
راههای کاهش خشونت و پرخاشگری در نوجوانان
اعظم امیری
حل مساله زمان بندی دروس مدارس با استفاده از الگوریتم رقابت استعماری
سمانه اسکو
تاثیر فعالیت آزمایشگاهی در فرآیند یادگیری دانش آموزان
سیده مائده زمانی - مریم قادری - نادره حمیدی
ارائه روشی مبتنیبر الگوریتمهای فرا اکتشافی جهت بهبود فرآیند انتخاب ویژگیهای بهینه برای درهم سازی تصویر
محمدسعید فخیمی
بررسی علل عدم همکاری دانش آموزان در فضای مجازی(دبیرستان دخترانه ادب، شهرستان اسلامشهر)
سوگند ربیع پور
تاثیر کار گروهی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ی چهارم مدرسه ی دخترانه ی شرف شهر کلاردشت در درس علوم. سال تحصیلی 1402-1403
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - مریم سلیمان پور
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
مروری بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
الهه علی میرزالو - مهتاب نقیلو - حمید بهادر
بررسی اثربخشی کلاس معکوس بر یادگیری مفاهیم شیمی در دانش آموزان پایه دوازدهم تجربی
فاطمه قائمی امیری - زهرا قائمی امیری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0