0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان عباس آباد را به درس ریاضی علاقه مند سازم
نویسندگان :
ریحانه بذرافشان دلیجان
1
لادن سلیمی
2
1- ازاد اسلامی واحد ساری
2- ازاد اسلامی واحد ساری
کلمات کلیدی :
ریاضی ، دانش آموزان پنجم ابتدایی ، علاقمندی.
چکیده :
این جانب ریحانه بذرافشان با میزان تحصیلات کارشناسی ارشد علوم تربیتی ( دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی) دارای 9 سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی می باشم . پس از مدتی که از آغاز سال تحصیلی گذشت متوجه شدم که اکثر آن ها هیچ انگزه و علاقه ای نسبت به یادگیری درس ریاضی نداشتند . سر کلاس زود خسته می شدند و امتیازهای پایینی کسب می کردند. بنابراین از راه های مختلف مانند مطالعه کتاب ها و مقاله های علمی ، بررسی پژوهش های انجام شده در این زمینه و نظر خواهی از همکارانم به شناسایی عوامل احتمالی پرداختم تا بتوانم با یافتن راه حل های مناسب و اجرای آنها در کلاس درس به بهبود پیشرفت تحصیلی ریاضی آنها کمک نمایم .لذا از موثرترین روش های یاددهی درس ریاضی که استفاده از اشیای ملموس و محیط پیرامون است استفاده کردم و با گذشت زمان نتایج ارزشیابی از دانش آموزان و پرسش های مطرح شده در کلاس نشان داد تغییرات مثبتی در زمینه یادگیری مباحث و مفاهیم ریاضی در این دانش آموزان رخ داده است .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از ارزیابی مبتنی بر ارتباط و اتصال به منظور بررسی بدفهمیهای دانشآموزان در مبحث همنهشتی مثلثها
مهدیه اجدادی - محمد جواد اسلام پور - فهیمه کلاهدوز
فرسودگی شغلی در سازمانها
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - مهنوش سالاری - زهرا شاکر اردکانی
نقش اوقات فراغت و کلاسهای فوق برنامه در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
آرمین خزائی پول - فاطمهزهرا مهدوی
مدیریت مدرسه و بسترسازی جهت تحول مدرسه
میترا یوسفی - محمد اسماعیلی
جایگاه خلاقیت و نوآوری در تحول آموزش و پرورش
صبح نساء حسین پور
بررسی عوامل کاهش مشکل ناخن جویدن دانش آموز محمد
نگین ولی زاده
بررسی تاثیر روش قصه گویی بر مهارت حل مسئله در کودکان 4 تا 6 سال شهرستان کلاردشت
فریده اصغری
بکارگیری فناوری بلاک چین در طرح ثبت املاک دیجیتال
رحیم اصغری - مجتبی اصغری - سعید فیروزی
تأثیر تدریس مبتنی بر هوشهای چندگانه بر میزان یادگیری دروس اصلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی
آذر ثمرقندی - زینب عظیم پور
چگونه توانستم با اقدامات انگیزشی روند یادگیری دانش آموزان را در شرایط کرونایی بهبود ببخشم؟
مهناز خنیفر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0