0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای لکنت زبان در مدارس
نویسندگان :
مریم بذرافشان
1
مرضیه سادات امیریان
2
فاطمه مرادی فر
3
محمد اسماعیلی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
کلمات کلیدی :
روان درمانی،دانش آموزان،لکنت زبان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی روان درمانی و اصلاح روحیه دانش آموزان دارای لکنت زبان در مدارسانجام شده و از طریق مباحثه، مشاوره و روان درمانی با مشکل بهتر آشنا شده و در جهت رفع آن کوشش شد. نتایج تحقیق نشان داد که گر چه لکنت یک مشکل مزمن است ولی یک مبارزه مستمر نیز است. والدین، مربیان ونزدیکان دانش آموز به محض ملاحظه لکنت زبان، بهتر است با اتخاذ روشهای مناسب در صدد بهبود او برآیند واجازه ندهند لکنت در دانش آموز سالها طول بکشد. کودکان دارای لکنت زبان واکنش های عاطفی منفی بیشتری نسبت به کودکان بدون لکنت زبان از خود نشان می دهند. همچنین وجود لکنت زبان موجب مشکلات اجتماعی، واکنش به لکنت زبان، مشکلات ارتباطی در ارتباطات روزانه و کاهش کیفیت زندگی فرد مبتلا موجب پیدایش مشکلاتی برای اعضای خانواده او می گردد. در نهایت والدین این دانش آموز در مقایسه با والدین دانش آموزان بدون مشکلات گفتاری کیفیت زندگی پایینی خواهند داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
مرکز ثقل و کاربردهای آن
محمود داورزنی - حسین عباسی - علی قانع صمدی
بررسی و مقایسه اخلاق شغلی و حرفهای و توانمندسازی روانشناختی اصولی بین معلمان مقطع ابتدایی و دبیران متوسطه شهرستان دهلران
پریسا گوران - هما بختیاری
چگونه توانستیم مشکلات رفتاری و درسی دانش آموز بیش فعال را در سال تحصیلی 97-96 بهبود بخشیم.
سیده شهربانو حسنی مقدم - خلیل ابراهیمی
اهمیت یادگیری مشارکتی در نظام آموزشی
سمیه علیزاده - معصومه اسمعیلی - شیرین اسمعیلی گلیرد
معجزه فناوری در تدریس ریاضی
مریم یعقوبی - مریم موسوی
نقش مهارت های کارآفرینی در توسعه اشتغال زنان روستایی
بهمن خسروی پور - سکینه خالدی
بررسی تاثیر چند رسانه ای ها بر تقویت مهارت های یادگیری دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در دوره ابتدایی
معصومه صالحی میر
نقش وابستگی به شبکه های اجتماعی در اشتیاق تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
مریم مهلی
شناسایی موانع تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامۀ درسی کشور ایران (ارائۀ یک الگو)
امین رضوانی - فریدون پریش - میثم پریش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0