0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تقویت اثربخشی یادگیری آموزشی در دانش آموزان پایه ی سوم با کمک راهکارهای جذاب و متنوع
نویسندگان :
مبینا کرد فیروزجائی
1
فرزانه درویشی داودی
2
محمد باقر فرقانی اوزرودی
3
1- دانشگاه فرهنگیان بیت الهدی آمل
2- واحد نوشهر _ چالوس
3- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
نشاط، یادگیری، دانش آموز، تقویت
چکیده :
با توجه به اهمیتِ شادی و نشاط در دوره ی ابتدایی هدف پژوهش حاضر این است که فراگیران با علاقه و سرشار از اشتیاق در کلاس حضور یابند و شادی و نشاط ضمن یادگیری در آنان افزایش پیدا کند. این پژوهش از نوع توصیفی است که به روش اقدام پژوهی صورت گرفته است. از آن جایی که شادی در روحیه ی فراگیران هم در زندگی و هم در فراگیری و تثبیت دروس بسیار تأثیرگذار است به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این زمینه تحقیق کنیم. می دانیم که در دنیای امروز تنها استفاده از روش های سنتی پاسخگوی نیازهای فراگیران در کلاس درس نیست و باید از روش های نوین تدریس هم بهره برد. ما هم با استفاده از روش های گردآوری اطلاعات اعم از مشاهده، مصاحبه، پرسش نامه، چک لیست و اسناد و مدارک دریافتیم که عمده ی فراگیران در کلاس و فضای مدرسه بی نشاط می باشند برای همین روش اصلیِ کار خود را تقویت این مورد قرار دادیم و به وسیله ی روش های فعال تدریس و با انجام فعالیت هایی در جهت تقویت شادی و هیجان توانستیم شور و نشاط را در فراگیران کلاس سوم ابتدایی تا حدودی بیشتر کنیم. در پایان نتایجی از این قرار به دست آمد که قدرت بیان و اعتماد به نفس در فراگیران افزایش یافت، محیط فیزیکی و آموزشیِ کلاس درس جذاب تر شد، فراگیران در جریان آموزشی در کلاس، فعال و روحیه ی آن ها قوی تر شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
یک مدل مفهومی آموزش از راه دور آنلاین در آموزش عالی
مهناز خنیفر
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
نقش تحصیلات والدین در پیشرفت تحصیلی دختران دانش آموز
سید مهدی متولیان - سلیمان یحیی زاده جلودار
رابطه ی استفاده از فناوری سیار درآموزش مجازی با یادگیری و عملکرد تحصیلی هنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2شهرستان ساری (در شرایط بحران کووید ۱۹)
بهزاد باقریان - سعید خدابخشی - صفورا فروزانی - فتانه حسن نژاد
آسیب شناسی اسلامی و روان شناختی مسائل جوانان در ارتباط با آموزش مسائل جنسی (تربیت جنسی)
صنم موسی پور - حمیدرضا فریدی - زهره ملاعلی نژاد - حسن فریدی
آیا آموزش مهارت های زندگی بر پرخاشگری و احساس امنیت اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موثر است؟
هدی کوچکی - نرگس راونگ
ADMISSIBILITY IN ANALYTIC KNOT THEORY
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
تاثیر سبک رهبری اصیل بر بهداشت روانی معلمان
مهتا جعفری سرابی
استفاده از فناوریهای نوین (مانند هوش مصنوعی) برای ارتقای فرایند تدریس و پژوهش
فائزه رفیعی - کمیل کوزهگر کالجی
مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیگ
فرزانه الهیار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0