0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیگ
نویسندگان :
فرزانه الهیار
1
1- دانشگاه آزاد تنکابن
کلمات کلیدی :
دانش آموزان نارسانویس،دانش آموزان عادی،آزمون فراستیک،پایداری ثبات شکل،تشخیص شکل از زمینه
چکیده :
هدف این تحقیق مقایسه عملکرد دانش آموزان نارسا نویس و عادی مقطع ابتدایی ناحیه 2 ساری در آزمون ادراکی – بینایی فراستیک می باشد. تحقیق ازنظر هدف کاربردی وازنظر روش توصیفی ازنوع پیماشی و جمعآوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و روش میدانی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 120دانش آموزان نارسانویس و400 دانش آموزعادی می باشد که به علت محدودبودن دانش آموزان نارسانویس،به صورت تمام شمارو تعداد دانش آموز عادی 120 نفروبه تعدادبرابربا دانش آموزان نارسانویس انتخاب شده اند .داده های به دست آمده ازاجرای آزمون فراستیک در دو گروه نارسا نویس و عادی با استفاده از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد .نتیجه حاصله نشان می دهد تی مستقل در سطح پنج درصد به منظور سنجش همبستگی میان متغیرها استفاده شده و نتیجه یک تفاوت معنادار بین دو گروه دانش آموزان نارسانویس و عادی را اثبات کرده است.در پایان پیشنهادها و راهکار های لازم ارائه گردیده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سرمایه فکری و خلاقیت در سازمان
مریم حسین پور
رویکرد سازنده گرایی به فناوری در آموزش ریاضی
مرتضی گرزین نژاد - نگین صادقی - علی توسلی
تقویت مهارت های زبانی دانش آموزان با استفاده از بسته های زبان آموزی و بازی: اقدام پژوهی
فاطمه عبدالهی نیا
چگونگی برگزاری آزمونهای هفتگی درس شیمی در تعطیلات کرونا با واتساپ
علیرضا ناصری مود
آسيب شناسی فضاي مجازي در مراکز دانشگاهی و مدارس
فرشته هواسی - فاطمه رشيدي - زينب روشني - فاطمه ياسمي
"بررسی اثر هویت، شخصیت برند و تعهد هواداران بر برندسازی باشگاه های برتر فوتبال ایران"
رضا رجب زاده - مهدی طالب پور - شیرین مهاجری نیاکی
نقش گروه در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان
نادره حمیدی - سیده مائده زمانی - مریم قادری - فاطمه احمدی راد
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
بررسی آرمان گرایی در اشعار مهدی اخوان ثالث در حیطه ی اجتماعی
عادله قادی
اهمیت فراگیری مهارت های زندگی توسط دانش آموزان
فروزان ناصری - ثنا محمدزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0