0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سازنده گرایی و کاربردهای آموزشی آن در کلاس درس
نویسندگان :
پروین محمدی گوندره
1
1- آموزش و پرورش خدابنده
کلمات کلیدی :
سازنده گرایی،یادگیری،ارزشیابی،یادگیرنده
چکیده :
هدف این مقاله معرفی و ارزیابی یکی از جدیدترین دیدگاههای یادگیری به نام سازنده گرایی است.سازنده گرايي آموزشي يك رويكرد بين رشته اي است كه از تلفيق ايده ها و نظريات سازنده گرايي اجتماعي و روانشناسي در زمينه آموزش و پرورش بوجود آمده است.يك نظرية يادگيري است كه بر ساختن دانش توسط يادگيرندگان به صورت انفرادي يا اجتماعي تأكيد مي كند. در واقع معلم سازنده گرا با غلبه بر اقتدار سنتي خود شناخته مي شود. در این رويكرد، يادگيري در بهترين حالت با استفاده از روش مشاركت گروهي ميسر مي شود . يادگيرندگان از طريق تجربه كردن، مي آموزند و آزاد گذاشته مي شوند تا تعاملات، كشفيات و نتايج خود را بدست آورند و تأكيد مي شود يادگيري يك فرايند همه چيز يا هيچ چيز نيست، بلكه دانش آموزان اطلاعت جديدي كه براي ساخت بر روي دانشي كه از پيش داشته اند، به آنها ارائه مي شود را دريافت مي كنند و ارزشیابی به شیوه ی فرایندی و همراه با چالش یادگیری انجام می پذیرد.با توجه به اهمیت این نظریه در تحول آموزش و همخوانی آن نظام آموزشی شاگرد محور ،که امروزه بر آن تاکید فراوان می شود در این مقاله مروری سعی بر آن است که با بررسی پژوهشهای صورت گرفته ،به کاربردها و میزان اجرایی بودن این نظریه در کلاسهای درسی ایران بپردازیم و کاستیهای آن را مورد کنکاش قرار دهیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر روش آموزش گیم فیکیشن بر بهبود عملکرد منابع انسانی
آرمین کاکایی نژاد - مرضیه قاسمی - مهران سهامی - بهروز کریمی
درس پژوهی فرهنگ هنر با رویکرد به تکنیک خلاقیت اسکمپر
امیر فیاض - عادل شمشیریان - مهشید فیاض - رویا رجب زاده
نقش فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کیفیت بخشی به تربیت هنری در دوره ابتدایی
فاطمه جلیلی
افزایش اعتماد به نفس وعلاقه دانش آموز به درس در فضای مجازی
فاطمه مهدیان
رویکرد جدید در پهپادها مبتنی بر زنجیره بلوکی برای اتوماسیون زنجیره تأمین
رحیم اصغری - محمد الهیاری
مطالعه ی روند ارزشیابی سالانه بر تعهد شغلی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان کارون در سال تحصیلی 1400-1399
سمیه سلیمانی فر
الگوی ارزشیابی کیفی - توصیفی در دبستان
محمد قربان پور - محدثه امینی نیا - معصومه عسگریان - حسین جعفری آزارکی
بررسی تطبیقی مؤلفههای اخلاقی در قرآن و نهجالبلاغه
زهرا برنجی نوحدانی - آیدا اروانه - مهتاب باهوش امندانی
تبیین و بررسی بکارگیری مهارتهای مدیریتی مدیران بر رضایت شغلی معلمان
مریم فرجی بالاافراکتی - تقی ولیپور پایین افراکتی - مهناز فرجی بالا افراکتی
تاثیر اردو ها بر روحیه دانش آموزان
امیرحسن جمالی چنار
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0