0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
درس پژوهی فرهنگ هنر با رویکرد به تکنیک خلاقیت اسکمپر
نویسندگان :
امیر فیاض
1
عادل شمشیریان
2
مهشید فیاض
3
رویا رجب زاده
4
1- موسسه اموزش عالی فردوس مشهد
2- دانشگاه آزاد بجنورد
3- دانشگاه آزاد بجنورد
4- آموزشکده قدسیه ساری
کلمات کلیدی :
درس پژوهی،هنر،خلاقیت،اسکمپر
چکیده :
خلاقيت توانايي ذهنی فرد در برخورد با مسائل براي توليد ايده ها، نظريه ها و ويژگيهاي شخصيتي است که فرد را به سمت قدرت تصور و در نتیجه تداعی معانی ذهنی و عینی سوق می دهد این امر موجب ایجاد یک فکر و مفهوم جدید برای هدایت فرد می شود. روش انجام پژوهش به صورت توصیفی و تحیلی با استفاده از ابزار مشاهده، مصاحبه و کتابخانه ای و نتیجه آن بیان گر این است که روش خلاقیت اسکمپر برپایه: جانشین سازی، ترکیب، سازگاری، بزرگ سازی،موارد جدید،حذف کردن و معکوس سازی بنا گردیده. خارج از بحث خلاقیت مهمترین نتیجه گیری در درس پژوهی هنر همانا بودن و غور خوردن در دانشی است که هر روزه از سمت دانش آموزان در مواجه با مسائل در گیر آن بیان و هر کدام به شیوه ای آن را فهم، و بازخورد می دهند که این مسائل باعث ایجاد ساختارجدید و بینش نو در دانش آموزان و اطرافیان می گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روشهای نوین تدریس؛ ابزارهایی تسهیلگر در فرآیند یاددهی- یادگیری دوره ابتدایی
زهره یوسفی نژاد لنگرودی - پروین احمدی
نگاهی تازه به رسایل سهروردی
طیبه امینی ونکی
رابطه کتابخانه با برنامه های آموزشی
فاطمه زهرا تقی پور علی تپه - ملیحه بهزادکلائی - حمیدرضا محمدی
فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود فرایند یاددهی و یادگیری با روشهای خلاقانه
زهره فاطمی نژاد
معرفی یک شیوه جدید نمره دهی و ارزشیابی
فهیمه حقانی
واکاوی اهمیت مدیریت روابط عمومی و ضرورت آن در آموزش و پرورش
عاطفه منفرد سرخرود
چگونه توانستم مهارت خوانداری دانش آموزم امیرحسین قاسمی در پایه دوم را با روش خلاقانه تقویت کنم
سیده معراج عظیمی امرئی
بررسی ویژگی های توزیع گاما – وایبل و برارزش آن روی داده های کوید-19
علی شعبانی
بررسی رده شناسی قیدهای ارتباط زمانی در زبان فارسی از دیدگاه معنایی و شناختی
لیلا عرفانیان قونسولی
تحلیل طرح تحول و نوآوری آموزش در نظام سلامت ایران با رویکرد SWOT
حدیث اشرفی زاده - داریوش رخ افروز - سمیرا بیرانوند
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0