0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی
نویسندگان :
داود کیاکجوری
1
جعفر کیالاشکی
2
محمدجواد تقی پوریان
3
مریم رحمتی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
4- دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
کلمات کلیدی :
کدهای اخلاقی،مدیریت شهری،توسعه پایدار
چکیده :
هدف اصلی تحقیق شناسایی توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار با روش دلفی است. اين پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و جهت پاسخگویی به سوالات تحقیق از تکنیک دلفی استفاده شده است. جامعه آماری خبرگان مدیریت شهری و اساتید دانشگاهی بودند. از روش نمونهگيري گلوله برفی 12 خبره انتخاب شد و با کمک ضریب کندال تطابق قابل قبول نظرات آزمون و به کمک آلفای کرونباخ مقدار پایایی شاخص ها برابر 756/ 0 بوده است. نرم افزار آماری مورد استفاده در تحقیق EXCEL 2016بوده است. در دور اول 20 شاخص با 138 گویه در اختیار خبرگان قرار گرفت. در خروجی دور اول دلفی با حذف شاخص های کم اهمیت، 68 شاخص به دست آمده مجدد در اختیار خبرگان قرار گرفت در نتیجه تعداد 62 شاخص و 14 مولفه باقی می ماند و سپس در مرحله سوم دلفی 58 شاخص تایید شدند. یافته های تحقیق نشان داد توسعه کدهای اخلاقی برای مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار شامل 58 شاخص، 14 کد محوری و 5 کد انتخابی (پایداری شهری، رویههای مبتنی بر توسعه پایدار، کدهای اخلاقی مدیریت شهری مبتنی بر توسعه پایدار، راهبرد بسط کدهای اخلاقی مبتنی بر توسعه پایدار و سطوح اجرایی کدهای اخلاقی مبتنی بر توسعه پایدار) است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فلسفه تربیت با رویکرد به هرمنوتیک گادامر
عادل شمشیریان - امیر فیاض - مهشید فیاض - رویا رجب زاده - صبا قربانیان فرد
تقویت مهارت های زبانی دانش آموزان با استفاده از بسته های زبان آموزی و بازی: اقدام پژوهی
فاطمه عبدالهی نیا
روشهای نوین در تدریس زبان عربی: بهرهگیری از فناوری و رویکردهای تعاملی برای بهبود فرآیند یادگیری
فاطمه ربیعی
بررسی فعالیت های فوق برنامه در دانشگاه فرهنگیان و تاثیر آن بر دانشجو معلمان
سیده بتول حسینی
انگیزه پیشرفت تحصیلی عامل کلیدی در یادگیری درس ریاضی دانش آموزان
علی علیزاده ملک آبادی
هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در ریاضیات
فاطمه طالب پور - مرضیه سادات حسن پور - مریم یوسفی تبار فیروزجاه - فاطمه احمدی راد
اهمیت به کارگیری تکنولوژی آموزشی در سیستم های آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - صادق سعدی
تجربه آموزش مجازی و چالش های آن در دانشگاه فرهنگیان استان مازندران
معصومه رضائی منش - خدیجه موسوی - زهرا نادری - محدثه ایرانشاهی - راضیه مقدم کوهی
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
نقش فضای آموزشی در انگیزش تحصیلی دانش آموزان
شهربانو یوسفی - فاطمه فیروزی - احسان اله برومند - احسان فلسفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0