0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم گوشه گیری و کمرویی را در رضا دانش آموزان کلاس چهارم دبستان شهیدان نوروزی و رضایی را حل کنم؟
نویسندگان :
محمد علی پور آتنی
1
1- فرهنگیان
کلمات کلیدی :
کم رویی، اقدام پژوهی، دانش آموزان
چکیده :
توجه خاص اولیاء و مربیان به مبانی تربیت اجتماعی و تقویت مهارت های ارتباطی، از اساسی ترین مسائل درپیشگیری و درمان کمرویی کودکان و نوجوانان است. در این اقدام پژوهی سعی شده است که دانش آموز کمرویی که در مدرسه ی کارورزی بنده در حال تحصیل است را زیر نظر قرار دهم. در طول چندماه که از روند حل کردن مشکل این دانش آموز می گذشت، باتوجه و استفاده از راهکاری علمی و عملی به تدریج شاهد تغییراتی در رفتار و گفتار آن دانش آموز شدم و این مشاهدات بر توان و انگیزه ی بنده برای ادامه ی حل این معضل می افزود..با تشخیص این موضوع که از طرفی کم رویی رضا بخشی از شخصیت کلي اوست، از طرف دیگر ممکن است از یک تجربه خاص یا علل محیطی یا ترس و اضطراب ناشی شود، توانستم با ارائه راهکارهایی چون ایجاد ارتباط خوب، استفاده از جملات ناتمام، دادن مسئولیت و نسبت به جلب اعتماد او و کاهش کم رویی اش قدمی ، شرکت دادن در فعالیتهای گروهی بردارم .یافته های بدست آمده از این تحقیق این می باشد که با القای تواناییهای کودکان و تقویت ویژگی های مثبت آنان و ایجاد فضای دوستانه در کلاس می توان محیط مناسبی برای شرکت فعال دانش آموزان بویژه دانش آموزان کم رو فراهم کرد .نتیجه های حاصل از این تحقیق این می باشد که شناسایی علل کم رویی مهمترین گام در کاهش کم رویی است .نقش اولیای دانش آموز و معلم در کاهش و افزایش کم رویی وی بسیار مهم می باشد و تشویق و ترغیب دانش آموز برای شرکت در کار گروهی نقش بسزایی در افزایش اعتماد به نفس او دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عملکرد هوش مصنوعی در یادگیری و آموزش
شکوفا مستوفی
ارزشیابی کتاب ریاضی پایه چهارم ابتدایی بر مبنای همسویی با برنامه درسی ملی
لیلا انگشتان
مدل رگرسیونی نوآوری در مدارس و انگیزش مشارکت ورزشی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان تربیت بدنی شهر بیرجند
حمیده اسدزاده - امین امانی - سیده معصومه همایونی بائی
چگونه توانستیم مهارت دانش آموزان را در رسم نمودارها و درک بهتر روابط حرکت های یکنواخت و شتابدار، افزایش دهیم
شهناز شفیع - عاطفه عارفی
رابطه تشویق و تنبیه با یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در درس ریاضی در مدارس شهرستان اسلامشهر سال تحصیلی 1403-1402
مرتضی قاسمی اقدمی - مهسا پیری - زهرا میرزایی - پرستو سلیمانی
استراتژی های کنترل پیش بین برای بهبود کیفیت توان در سیستم های انرژی تجدیدپذیر
حسین سعیدی - حسن سعیدی
تکنیک های انگیزشی درآموزش
سیده سمیه مهدیزاده
اثربخشی طرحواره درمانی بر افکار خودکشی بیماران دارای اختلال شخصیت مرزی
مهدیه عباسی
چشم اندازی به تضمین درقرآن کریم
جعفر کارگزار
مسیری نوین در جاده تعلیم و تربیت (آموزش اعتماد به نفس از مقطع ابتدایی)
آزاده دقیق مهابادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0