0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه با نشاط آموزشی در فضای مجازی یادگیری ریاضی را بهبود بخشیم
نویسندگان :
مریم اخگر
1
عذرا چراتیان
2
محمدباقر فرقانی اوزرودی
3
1- اداره آموزش و پرورش بابل
2- اداره آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
مفاهیم ریاضی، فرآیند یادگیری، محتوای الکترونیکی، مدارس، دانش آموز
چکیده :
هدف اصلی پژوهش ما ایجاد انگیزه و علاقه در فرآیند یادگیری درس ریاضی در دانش آموز کلاس چهارم با کمک شیوه های آموزشی هدفمند میباشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی است که بر روی دانشآموز پایه چهارم دبستان غیردولتی علم و ادب بابل در سال تحصیلی 1400-1399 انجام گرفت.برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش از مشاهده، مصاحبه، چک لیست، اسناد و مدارک و کتابخانه ای، ابزارهای کمک آموزشی که موجب ایجاد انگیزه و خلاقیت و علاقه و یادگیری به درس ریاضی در دانشآموز بهره برده شد و دانشاموز به کلاس آنلاین علاقمند شده و در فعالیتهای کلاسی مشارکت نمود. با توجه به شواهد یک و شواهد دو در این پژوهش دانشآموز پس از پایان راهکارهای انجام شده که شامل: ارتباط مستمر و دوستانهی معلم با دانشآموز، انجام نرمش و ورزش صبحگاهی جهت ایجاد نشاط و شادابی قبل از شروع درس ریاضی،تدریس با استفاده از محتوای الکترونیکی، برنامهریزی مدون جهت مرور دروس در منزل، انجام بازی فوتبال در حیاط مدرسه و... سبب ایجاد انگیزه و علاقمندی به درس ریاضی و پیشرفت دانشآموز گردید. با توجه به غیرحضوری بودن دانشآموزان و تدریس مجازی روند پژوهش و آموزش از طریق رسانهی آموزشی«برنامهی شاد» پیگیری شد تا حاصل زحمات چندین ماههی ما ماندگار شود..
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روشهای نوین در تدریس زبان عربی: بهرهگیری از فناوری و رویکردهای تعاملی برای بهبود فرآیند یادگیری
فاطمه ربیعی
بررسی نقش اعتقادات مذهبی در انگیزه شغلی و مسئولیت پذیری معلمین ابتدایی
فاطمه حرمتی - طیبه مرادپور - سمیه چوپانی
بررسی علل افت تحصیلی در مدارس ایران
مهران ترابی رستمی - علیرضا ذبیحی - عارف علیزاده
شناسایی عوامل موثر نشاط انگیز در دانش آموزان به منظور تحقق مدرسه شاد در مدارس دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس
عالیه پیرخندان گل سفید - پریسا کیا لاشکی - معصومه ملک پور
فناوری های نوین و بهبود کیفیّت یادگیری فراگیران در مدارس هزاره جدید
مهدی کاظمی - اعظم حیدری
اعجازبیانی آیه 44سوره هود
جعفر کارگزار
آموزش مجازی؛ اهداف و مزایا
فاطمه محمدی هچرودی
طراحی الگوی جامع استعدادپروری موفق ورزشکاران در مدارس والیبال گنبدکاووس
حمیدرضا قزلسفلو - بهنوش رفیعی چایجان - سیده زینب میرزائی - سیده زهرا میرزائی
بررسی رابطه مهارت های ارتباطی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه
الهام عبداللهی - حسن بشیرنژاد - مطهره مهدوی
چگونه توانستم مشکل اختلالات یادگیری دانش آموز پایه اول مدرسه استثنائی ، فاطمه، را بهبود بخشم؟
رقیه پورقربانی لاشه مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0