0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
روشهای نوین در تدریس زبان عربی: بهرهگیری از فناوری و رویکردهای تعاملی برای بهبود فرآیند یادگیری
نویسندگان :
فاطمه ربیعی
1
1- آموزش و پرورش بزینه رود
کلمات کلیدی :
روشهای نوین تدریس،یادگیری ترکیبی،فناوریهای آموزشی،آموزش شخصیسازیشده،آموزش زبان عربی
چکیده :
آموزش زبان عربی به عنوان یک زبان خارجی در دنیای معاصر با چالشها و تحولات بسیاری روبهرو است. با توجه به اهمیت این زبان در ارتباطات جهانی، فرهنگی و مذهبی، روشهای نوین تدریس بهعنوان یک ضرورت در جهت بهبود کیفیت آموزش و تقویت انگیزه دانشآموزان مطرح شدهاند. در این مقاله به بررسی روشهای نوین در تدریس زبان عربی پرداخته میشود که شامل آموزش مبتنی بر فناوری، یادگیری ترکیبی (Blended Learning)، بازیوارسازی (Gamification)، میکرولرنینگ، آموزش مبتنی بر پروژه (Project-Based Learning) و استفاده از فناوریهای واقعیت مجازی (VR) و افزوده (AR) است. این روشها بهویژه در تقویت مهارتهای زبانی و ایجاد انگیزه و مشارکت فعال در یادگیری مؤثر هستند. مقاله حاضر همچنین به مقایسه این روشها با روشهای سنتی، چالشها و موانع اجرای آنها، و پیشنهادات کاربردی برای ارتقاء آموزش زبان عربی از طریق این روشها میپردازد. نهایتاً، استفاده از این روشها بهعنوان راهکاری برای بهبود کیفیت آموزش زبان عربی و پاسخگویی به نیازهای آموزشی قرن 21 معرفی میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی( برنامه های درسی غیر رسمی فوق برنامه) در اجتماعی کردن دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مازندران
سیده بتول حسینی
بررسی تجربه ی کارکنان در مورد نرم افزار شیرپوینت در مرکز آموزش ملی نفت ایران
مجید شیرزاد - ایرج شیرزاد - راضیه بلباسی
تجربه آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری کووید19 : مزایا و محدودیت ها
سوسن نوروزی - فرنوش رقابی
چگونه با نشاط آموزشی در فضای مجازی یادگیری ریاضی را بهبود بخشیم
مریم اخگر - عذرا چراتیان - محمدباقر فرقانی اوزرودی
آموزش و پژوهش در دانشگاه ها و مدارس
رضا یوسفی سعیدآبادی - آسیه رستگار - کوثر طاهری
نقش معلم در علاقه مندسازی دانش آموزان به تاریخ
افتخار قاسم زاده - میثم سلیمانی
چگونه توانستیم دیرآموزی دانش آموز پایه پنحم ابتدایی در درس فارسی را به کمک روشهای اصلاحی بهبود بخشیم؟
گلناز محرابی - مینا محمدی
درس پژوهی و تأثیر آن بر معلم و دانش آموز
مائده سجادیان - فاطمه کاظمی
راهکارهای تربیتی و اصلاح رفتار دانش آموزان پرخاشگر در مدارس
سارا نظام پرست - نفیسه امین - زهرا امین - طاهره سادات حسینی رودبار
نیم نگاهی به بسترهای آموزشی برای تدریس در پساکرونا
مهرداد سعدی - کبری دلفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0