0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فناوری های نوین و بهبود کیفیّت یادگیری فراگیران در مدارس هزاره جدید
نویسندگان :
مهدی کاظمی
1
اعظم حیدری
2
1- آموزش و پرورش سمیرم
2- آموزش و پرورش سمیرم
کلمات کلیدی :
بهبودکیفیّت یادگیری، دانش آموزان، فناوری های نوین، یادگیری فعّال فناورانه.
چکیده :
مقاله ی حاضر با هدف تبیین «نقش فناوری های نوین در بهبود کیفیت یادگیری فراگیران در مدارس هزاره جدید» به روش مروری تحلیلی تهیّه شد. در هزاره ی جدید، دانش به عنوان اساسی ترین رکن توسعه شناخته شده و وابستگی انسان به فناوری ها، بیش از پیش شده است، به طوری که می توان ادّعا کرد که بسیاری از ابعاد زندگی انسان ها به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر علم و فناوری قرار گرفته و توسعه آن ها از یک نقش حاشیه ای به یک ضرورت برای توسعه همه جانبه تبدیل شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد، فناوری در حکم ابزاری برای سهولت بخشیدن به فرآیند یاددهی یادگیری، توسعه یادگیری فعّال، خلق زمینه های جدید اجتماعی و اطلاعاتی برای یادگیری، رساندن دانش آموزان به یک یادگیری معنادار و سریع (یادگیری فعّال فناورانه) بوده و یکی از اهدف آن بهبود کیفیّت یادگیریِ دانش آموزان در مدارسِ عصرِ جدید الکترونیک، است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رابطه بین اضطراب اجتماعی، فرسودگی تحصیلی با اعتیاد به اینترنت در دانش آموزان پایه ششم شهر نوشهر
محدثه فقیه عبدالهی - فاطمه فیاضی
نقش خلاقیت ریاضی بر آینده پژوهی
حسنیه قاضی زاده علمداری - علی عبدی ریحان - اکرم خسروگردی - احد ایمانی
اثر بخشی روش های بارش مغزی و ایفای نقش در تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان پایه ششم سال 1401-1402
فاطمه سلیمان پور - فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا - مریم سلیمان پور
بررسی کاربرد ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات ) بر یادگیری دانش آموزان دارای اختلالات خواندن و درک مطلب از دیدگاه معلمان در شهرستان مرند
فیروزه آخوندی یامچی - هانیه دواتگر
در آمدی براختلال خواندن به عنوان شایع ترین اختلال یادگیری
زهرا مشایخی فیروز
بررسی رابطه بین مهارتهای زندگی با هوش هیجانی دانشجویان رشته مربی کودک دانشکده فنی و حرفه ای الزهرا شیراز
فیروزه عباسیان امین - زهرا آقاجعفری - لیلا دستان
روش های آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در مدارس دوره ابتدایی
زهرا غفاری آبی سفلی
سازگاری اجتماعی؛ نیاز امروز در موفقیت تحصیلی دانش آموزان
مریم مسلمی بورخیلی
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
سیده ربابه حسین پور
تحلیل محتوای کتاب هندسه 3 دوازدهم ریاضی براساس روش ویلیام رومی ( از نظر فعال یا غیر فعال بودن)
فاطمه یوسف زاده درزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0