0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل الگوهای ارزشیابی آموزش از راه دور و معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب
نویسندگان :
خدیجه علی آبادی
1
رضا پاشا
2
1- علامه طباطبائی تهران
2- علامه طباطبائی تهران
کلمات کلیدی :
الگوهای ارزشیابی، آموزش از راه دور، آموزش الکترونیکی، الگوی آشکار شونده
چکیده :
ارزشیابی و رویکردهای مختلف آن از مسائل مهم و مورد توجه تمامی متخصصانی است که به نوعی با آموزش سر و کار دارند. هدف پژوهش حاضر، بررسی الگوهای مختلف ارزشیابی آموزش از راه دور و الکترونیکی و ارائة یک رویکرد تخصصی برای ارزشیابی نظام آموزش از راه دور و الکترونیکی است. این تحقیق به روش بررسی اسنادی انجام شده است. جامعۀ آماری این تحقیق جهت معرفی الگوی آشکار شونده به عنوان الگوی مناسب، شامل تمامی کتابها، مقالات پژوهشی و مروری، پایاننامه ها و منابع اطلاعاتی اینترنتی مرتبط در زمینه فناوری و جامعۀ آماری جهت اعتبارسنجی الگو، متخصصان تکنولوژی آموزشی و متخصصان آموزش از راه دور بودند و نمونه به روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس انتخاب شدند و هر یک از الگوها بر اساس روش تحلیلی – تفسیری مورد بررسی قرار گرفتند. به دلیل فراوانی چارچوبهای ارزشیابی در آموزش از راه دور، در این پژوهش فقط الگوهای با کاربردهای کلی و عمومی در محیطهای مختلف آموزش از راه دور و یادگیری الکترونیکی انتخاب شدهاند. این الگوها بر اساس تمرکز نسبیشان بر نتایج، ارزشها و شواهد علمی انتخاب و بررسی شدند. نتایج نشان دادند که از میان 10 الگوی مورد بررسی نهایتا الگوی آشکارکننده به دلیل ماهیت پویا و قابل تطبیق بودن آن با محیطهای مختلف فناوری و همچنین قابلیت اجرا در وب 2 و آموزشهای همزمان و غیرهمزمان به عنوان رویکرد تخصصی در آموزش از راه دور و الکترونیکی معرفی گردید. این رویکرد، رویکرد تخصصی و جامعی است که مبتنی بر سه جنبة ارزشیابی برنامة مداوم شامل: شواهد علمی، ارزشها و نتایج است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
شناخت تغذیه و بهداشت غذاهای کاربردی در دوران بیماری ویروس کرونا
مریم ربیعی
یادگیریالکترونیکی ونقشآن درترویج روشهای نوین آموزشی درکلاس درس ریاضی متوسطه اول
قاسم برجسته
بررسی رویکردهای نوین در مدیریت استراتژیک منابع انسانی در آموزش و پرورش
مهدی بدری کوهی
پیش بینی رابطهی بین عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در معلمان دوره دوم ابتدایی شهر ساری در سال تحصیلی 1401 - 1400
آرش ابراهیمزاده - مرتضی بدری - سید سروش ساداتی جمالی - محمدرضا نوکنده
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
مهدی بهجتی اردکانی - شهرزاد قاسمی - محمدجواد عبدعاصی
تاثیر تکنیک های رفتاری در آموزش مجازی
ارشیا آقاجانپور
مروری بر سیاستگذاری مبتنی بر دانایی در نظام آموزشی
فاطمه جعفریان جلودار - سیده لیلا حسینی طبقدهی
ارتباط بین صمیمت و رضایت زناشویی: یک مطالعه مروری
مریم عنایتی شبکلایی - فاطمه قاسمی دادوکلایی - مائده عنایتی شبکلایی
آسیب شناسی رسانه های دیداری شنیداری و نرم افزارهای آموزشی در مدارس ابتدایی آمل –
مریم فروتن نیاکی
چگونه توانستم باعث پیشرفت در درس ریاضی دانش آموز دیرآموز پایه دوم دبستان بشوم؟
سمیه بیگدلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0