0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر استفاده از رویکرد درس پژوهی بر یادگیری درس علوم دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر گرگان سال تحصیلی 96-95
نویسندگان :
علیرضا صالحی کارونیان
1
شبنم برزگر
2
1- فرهنگیان
2- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
یادگیری، فرایند درس پژوهی، یادگیری تلفیقی، آموزش علوم
چکیده :
پژوهش حاضر بهمنظور بررسی تأثیر فرایند درس پژوهی بر یادگیری دانش آموزان در درس علوم انجام گرفت. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را کلیه دانش آموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهرستان گرگان در سال تحصیلی 96-95 به تعداد 3110 نفر که در 111 کلاس پایه ششم مشغول به تحصیل بودند، تشکیل میدادند. از میان مدارس شرکتکننده در طرح فرایند درس پژوهی، یک مدرسه و در آن دو کلاس پایه ششم به روش تصادفی ساده بهعنوان گروههای آزمایش و کنترل انتخاب شدند. برای سنجش یادگیری دانش آموزان از پیشآزمون و پسآزمون محقق ساخته استفادهشده که روایی آن توسط متخصصان تأییدشده است و پایایی آن از روش آلفای کرون باخ، 31/0 بهدستآمده است. برای تحلیل دادهها نیز از روش تحلیل کوواریانس استفادهشده است. نتایج بهدستآمده حاکی از تأثیر استفاده از فرایند درس پژوهی بر یادگیری دانش آموزان در درس علوم بود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی رفتاردرمانی شناختی مثبت نگر بر عزت نفس و پرخاشگری در دانش آموزان دختر معتاد به اینترنت متوسطه دوم هنرستانهای شهرستان قائمشهر
پروانه شهابی مقدم - پروین شهابی مقدم
لزوم آموزش نقاشی به کودکان در دوره ابتدایی جهت بروز خلاقیت در آن ها
رضا خیری
چگونه توانستیم با روش بازی درمانی همزمان با دارودرمانی، خواندن و نوشتن را در دانشآموز بیش فعال پایه دوم بهبود بخشیم؟
زینب رمضانی حاجی آبادی - آزاده حبیبی شاهاندشتی - محدثه بردیده
تاثیر اختلال بیش فعالی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی
ملیکا شهریاری - لیلا قلیان - آیناز یاری - زهرا ابراهیم زاده - فاطمه جلیلی
بررسی رابطه بین سلامت روانشناختی والدین دانشآموزان استثنایی و عادی شهرستانهای نوشهر و چالوس
شایسته محجرخیری - سمیه محسنینژاد درکابیوری - ملیحه شهسوار پیرکوئی
تاثیر و توانایی فضای مجازی در آموزش معلمان
فرشته هواسی - پریسا گوران - مینا برخورداری - مهسا ولی زاده - سارا محمدی تبار - آناهیتا یونسی
مقایسه مهارت های زندگی و برقراری ارتباط دانش آموزان در آموزش حضوری و مجازی
ملیحه شهسوار پیرکوئی - فاطمه بهار
بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر درگیری شغلی معلمان پایه ابتدایی مازندران
لیلا بیژنی کشکک - مژگان بایی لاشکی - بنفشه بایی لاشکی
چگونه توانستم با استفاده از مدل یادگیری زایشی یادگیری تحلیلی دانش آموزان در درس علوم را بهبود بخشم؟
منا سام دلیری
پیش بینی اعتیاد به اینترنت براساس سبک دلبستگی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر ساری
معصومه خلخالی - مریم حیدری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0