0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیش بینی اعتیاد به اینترنت براساس سبک دلبستگی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر ساری
نویسندگان :
معصومه خلخالی
1
مریم حیدری
2
1- دانشگاه آزاد نکا
2- دانشگاه آزادنکا
کلمات کلیدی :
اعتیاد به اینترنت،سبک های دلبستگی،ویژگی های شخصیتی
چکیده :
پژوهش حاضر، با عنوان بررسی پیش بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس سبک دلبستگی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر ساری انجام گرفت،روش پژوهش از نظر هدف کاربردی از نظر روش توصيفي از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر ساری به تعداد 600 نفر بودند که در سال 1403-1402 که در رشته کامپیوتر بر اساس آمار معاونت آموزش متوسطه( کارشناسی فنی و حرفه ای) آموزش و پرورش ناحیه 1و 2 شهرستان ساری مشغول به تحصیل می باشند. حجم نمونه آماري بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 234 نفر می باشد که به روش تصادفی- طبقه ای بر حسب جنسیت انتخاب شدند. جهت گرد آوري دادهها از پرسشنامه سبک های دلبستگی کولینز و رید(1990) ، پرسشنامه ویژگی های شخصیتی مك كري و كاستا (1985) و پرسشنامه اعتياد به اينترنت يانگ (1988) استفاده شد. جهت تجزيهوتحليل دادهها از آمار توصیفی( نمودار، فراوانی، درصد فراوانی) و آمار استنباطي (آزمون کولموگروف اسمیرنوف، آزمون همبستگی و آزمون رگرسیون تک متغیره، آزمون رگرسیون چند متغیره) استفاده شد. و نتایج نشان داد که سهم سبک دلبستگی و ویژگی های شخصیتی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متفاوت است. چنانچه متغیر ویژگی های شخصیتی با میزان بتا 645/0، متغیر سبک دلبستگی با میزان بتا 357/0 به ترتیب بیشترین تا کمترین سهم در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان داشتند. سهم مولفه های سبک دلبستگی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متفاوت است. چنانچه مؤلفه سبک دلبستگی دوسوگرا با با میزان بتا 484/0، متغیر سبک دلبستگی ایمن با میزان بتا 284/0 به ترتیب بیشترین تا کمترین سهم در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان داشتند.سهم مولفه های ویژگی های شخصیتی در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان متفاوت است. چنانچه مؤلفه برونگرايي با میزان بتا 506/0، متغیر وظيفه شناسي با میزان بتا 222/0 به ترتیب بیشترین تا کمترین سهم در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان داشتند. همچنین بین مولفه های سبک دلبستگی و اعتیاد به اینترنت دانش آموزان رابطه وجود دارد.بین مولفه های ویژگی های شخصیتی و اعتیاد به اینترنت دانش آموزان رابطه وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدل یابی عوامل درون سازمانی تاثیرگذار بر جذب اسپانسردر ورزش همگانی استان فارس
فروغ فخارنژاد - ساناز میرغفاری جاهد - سیده معصومه همایونی بائی - زهرا محمدی زواره
مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با شیوه یادگیری معکوس و عادی در درس علوم تجربی
مژده دلفان
رابطه فرهنگ مدرسه با اشتیاق دانش آموزان پایه چهارم مدرسه نبی اکرم ۲ بهارستان ۲ سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ : مطالعه موردی
نسیم بیگ زاده احمدبیگلو - زهرا اسمی پور - مطهره صیف خانی
نقش آموزش و پرورش در شکلگیری جامعه مطلوب
امیر صوفی نیا - محسن رحیم بیگی - زهره حسین نژاد
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی بهشهر
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - شهناز عبدالله پور
بررسی عوامل تاثیر گذار در تاخیر زمانی یک فعالیت در یک پروژه و رتبه بندی آن ها و ارائه روش های کاهش تاخیر
سجاد صالحی
فرسودگی شغلی در سازمانها
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - مهنوش سالاری - زهرا شاکر اردکانی
تدریس در فضای مجازی ( مشکلات و راهکارها )
غزال محبوب - پریسا کاویانی - سیده زهره موسوی
بررسی اهداف و روش های تربیت معنوی در نهج البلاغه و نقش آن بر دانش آموزان
مرضیه دارابی - محمد شیخه
هوش مصنوعی در تدریس ریاضی
کوثر رضایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0