0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
آموزش ریاضی با مدل سازی
نویسندگان :
فاطمه احمدی راد
1
مریم یوسفی تبار فیروزجاه
2
مرضیه سادات حسن پور
3
فاطمه طالب پور آقاملکی
4
1- آموزش و پرورش محمودآباد
2- آموزش و پرورش بندپی شرقی
3- آموزش و پرورش بابل
4- آموزش و پرورش قائمشهر
کلمات کلیدی :
مدل سازی ریاضی،آموزش ریاضی،چالش ها،روش های تدریس مبتنی بر مدل سازی
چکیده :
مدلسازی ریاضی بهعنوان یک رویکرد نوین آموزشی در تدریس ریاضیات، به دانشآموزان این امکان را میدهد تا مفاهیم ریاضی را در مسائل واقعی و کاربردی درک کنند. برخلاف روشهای سنتی که بیشتر بر حفظ فرمولها و مفاهیم تئوری متمرکز هستند، این رویکرد بر حل مسائل پیچیده و واقعی تأکید دارد. مدلسازی باعث تقویت مهارتهای حل مسئله، تفکر انتقادی و تجزیهوتحلیل میشود و دانشآموزان را برای کاربرد ریاضیات در دنیای واقعی آماده میکند. با این حال، استفاده از مدلسازی با چالشهایی مواجه است، از جمله عدم همراستایی با برنامههای درسی سنتی و نیاز به ارزیابیهای جدید برای سنجش این تواناییها. بهمنظور بهرهبرداری کامل از مدلسازی در آموزش ریاضی، لازم است تغییرات اساسی در برنامههای درسی و سیستمهای ارزیابی اعمال شود تا این روش بهطور مؤثرتر در کلاسهای درس به کار رود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر فعالیت در فضای سایبری و مجازی بر اختلال اضطراب اجتماعی
آسیه سعادت
شناسایی و اولویت بندی موانع بکارگیری یادگیری سیار در آموزش عالی
مجتبی رضایی راد - علی شیردل دارابی - محمد قدیری پائین لموکی - علی کرم دار اسرمی - سید رضا جلالی کوهی خیلی
چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را در رابطه با آموزش حل مسئله برطرف کنم و راه کارهای ترغیب دانش آموزان را در درس ریاضی بیابم؟
فاطمه کشوری محبوب
بررسی میزان تاثیر گذاری اجرای برنامه ی تعالی مدیریت بر اساس تعالی سازمانی مدرسه بر کارایی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه)با محوریت مدیران مدارس مجری طرح تعالی آموزش وپرورش شهرستان زهک)
لیلی دامن سبز
تاثیر تکنیک های رفتاری در آموزش مجازی
ارشیا آقاجانپور
مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی تدریس پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان دختر هفتم شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملک پور
بررسی آموزش سواد آبی در کتاب انسان و محیط زیست
شبنم محمودی
تحلیل محتوای کتاب علوم پایه چهارم ابتدایی به روش ویلیام رومی
امه هانی اکبرزاده - زهرا اسفندیاری - علی گرجی پور شوبی - میلاد کاظمی
عدالت آموزشی
فاطمه مقصودی - مهدی عباسی مود - سمانه مقصودی - امیرحسین عباسی مود
نقش گروه در بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان
نادره حمیدی - سیده مائده زمانی - مریم قادری - فاطمه احمدی راد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0