0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر سازگاری اجتماعی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان ششم ابتدایی
نویسندگان :
حکیمه عظیمی روشن
1
1- آموزش و پرورش شهرستان چالوس
کلمات کلیدی :
آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی،سازگاری اجتماعی،موفقیت تحصیلی،دانش آموزان پایه ششم.
چکیده :
هدف: از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر سازگاری اجتماعی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان ششم ابتدایی بود. روش پژوهش شبه آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون بود. همینطور جامعه آماری دانش آموزان پایه ششم شهید مباشری شهر هچیرود به تعداد 32 نفر بودند که به روش سرشماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استاندارد سازگاری دانش آموزان سینها و سینگ (2003) و آزمون معلم ساخته استفاده شد. همچنین جهت مداخله، از برنامه مداخله یادگیری خود تنظیمی جمال الدین و جناآبادی (1398) بهره برداری شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها آزمون تی مستقل انجام شد. یافته ها: تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد: آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر سازگاری اجتماعی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان ششم ابتدایی اثربخش بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثرات مثبت آموزش مجازی در یادگیری دانش آموزان
محدثه جعفرلو
واکاوی توجه به اصول پدافند غیرعامل در طراحی و برنامهریزی شهرها
حسین شیرویه
تحلیل محتوای کتب پایه اول ابتدایی بر اساس مولفه های تفکر فلسفه برای کودکان با تاکید بر نظریه لیپمن
هانیه ایمانی - فاطمه اصغری آقمشهدی - سمانه باکویی کتریمی
نقش حکمرانی هوشمند در آموزش شهر هوشمند
مهدی بهجتی اردکانی - شهرزاد قاسمی - محمدجواد عبدعاصی
ابعاد تصویر آموزش های مهارتی از نگاه دانشجویان مهارت آموخته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران
سید عبداله خاوری - مریم طالبیان
رابطه بین ارتباطات سازمانی و بدبینی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران غرب مازندران)
حمیده وکیلی
اثر بخشی آموزش های ضمن خدمت بر کارآفرینی سازمانی در دانشگاه فنی و حرفه ای
جاسم معتمد - فاطمه رشیدی - وحید بنیسی
مقایسه استرس تحصیلی در دانش آموزان با اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی دوره دوم شهرستان بابل
سیدمرصاد حسینی - کوثر ولائی کبریا
ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهایICDL بر میزان خلاقیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
حسین نازک تبار - قاسم دراسرایی - معصومه سعادت
تحلیل محتوای کتب درسی جغرافیا بر اساس سطوح طبقهبندی سولو
فاطمه نعمت زاده قراخیل
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0