0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای کتب درسی جغرافیا بر اساس سطوح طبقهبندی سولو
نویسندگان :
فاطمه نعمت زاده قراخیل
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
ارزشیابی،سولو،تحلیل محتوا،جغرافیا
چکیده :
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی سطح سؤالات کتابهای درسی جغرافیا بر اساس نظریه solo است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری شامل کتابهای درسی متوسطه دوم، کتاب جغرافیای ایران پایه دهم، جغرافیای ۲ پایه یازدهم و جغرافیای کاربردی پایه دوازدهم است، جامعه آماری برابر نمونه است. واحدهای زمینه در تحلیل محتوا بخشهایی از متن کتاب و فعالیتها است که مسائل ریاضی دارند. یافتههای پژوهش نشان میدهد توجه به سطوح تک ساختاری و رابطهای بیشتر است و در سطوح چند ساختاری و انتزاع تعمیمیافته موردی یافت نشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی صحیح در ریاضیات فرصتی مناسب برای آموزش ریاضی
علی توسلی - نگین صادقی
چگونه توانستم با رویکرد ساختن گرایی، انگیزه دانش آموزان پایه اول را جهت انجام فعالیتهای ریاضی در فضای مجازی ارتقاء بخشم؟
فهیمه رضائی - کیان فقیه عبدالهی
بررسی محتوای کتاب ریاضی (2) پایه یازدهم تجربی دوره متوسطه از لحاظ سیالی ، انعطاف پذیری و ابتکار بر اساس الگوی خلاقیت گیلفورد
مریم اسدی
عوامل موثر بر اصل مهارت محوری در دروس علوم تجربی دوره ی ابتدایی ازدیدگاه معلمان شهرستان قائمشهر
فردوس حیدری ریکنده - پریسا سالار
پژوهشی مقدماتی بر چیستی تکنولوژی هوش مصنوعی
الناز خلیلی - آیدا هاشمیپور
بررسی عوامل موثر بر کاهش تولید پسماند شهری به روش AHP
سجاد صالحی
بررسی تأثیر استفاده از هوش مصنوعی بر ارتقای یادگیری، انگیزش و عملکرد دانشآموزان ابتدایی
مرضیه رستمی
مقایسه آموزش حضوری و مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهرستان چالوس
معصومه شهسواری
چگونه بد فهمی های ریاضی را به حداقل برسانیم؟
محمد هادی رستمی
بررسی مولفه های موثر حمایت و رفاه سازمانی کارکنان بر میزان تعادل کار و زندگی
حمیدرضا رضوی - سعید امامقلی زاده - سیدعبدالله حسینی کبریا - علی کریم نژاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0