0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ساخت گرایی در آموزش طبقه بندی عناصر شیمی
نویسندگان :
زینب رضوانی
1
1- آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد
کلمات کلیدی :
روش نوین آموزش، ساخت گرایی ، شیمی ، طبقه بندی عناصر
چکیده :
چکیده یکی از مقوله های مهم در آموزش و پرورش فرایند یاددهی و یادگیری است به عبارت دیگر تمامی فعالیتهای آموزش و پرورش در جهت بسترسازی مناسب برای تحقق این فرایند می باشد. در طی پیشرفت و توسعه علوم روش های آموزشی نیز دستخوش تغییرات بسیار شده است و روش های سنتی که در آن دانش توسط معلم به مخاطبان منتقل می شده ، جاي خود را روش های نويني نظير ساختن گرايي (ساختن دانش و ايجاد يادگيري معنادار توسط خود يادگيرنده) داده است. درس شیمی از دروسی است که با توجه به آزمایشگاهی و عملی بودن آن ، قابلیت بالایی دراجرایی ساختن رویکردهای نوین آموزشی داراست . در این مقاله بر آن شدیم تا یکی از مباحث تئوری درس شیمی با عنوان "طبقه بندی عناصر" را که تا به حال در تدریس آن معلم متکلم بوده و دانش آموز مستمع ، با استفاده از روش ساخت گرایی ( 5E ) به کلاس درس فعال و دانش آموز محور تبدیل سازیم. بنابراین ابتدا روش ساخت گرایی ، تاریخچه و الگوی این روش بررسی خواهد شد سپس این روش در تدریس "مبحث طبقه بندی عناصر" اجرا خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های خود محوری بر شادکامی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر اهواز
فاطمه ناصری - مهدی محمودی
بررسی رابطه بین شادکامی و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان متوسطه شهرستان آمل
فاطمه علیزاده - صدیقه علی زاده - حمیدرضا علی زاده
بررسی تأثیر آموزش روش های مطالعه خواندن اجمالی و تندخوانی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطه اول عضو کتابخانه امیرپازواری شهرستان بابلسر
سمیه سلطان زاده بالی - صفیه طهماسبی لیمونی - میترا قیاسی
بهبود پرخاشگری مریم، دانش اموز پایه پنجم دبستان مکتب الزهرا شهرستان برخوار استان اصفهان
منصوره مطیع امرالله - سودابه رضایی
MINIMAL, HYPER-RIEMANNIAN, FREE GROUPS OVER FINITELY REGULAR EQUATIONS
Babak Khabiri
پیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ارتباط جو عاطفی خانواده و سبک زندگی دانش آموزان
فاطمه علی گلبندی - ابراهیم یوسفی - محمدجواد انگامه
مروری بر سیستم توصیه گر در شبکههای اجتماعی و تلفن همراه
الهام سیف اله زاده - جمیله اطمانی - حمید بهادر
مدل های مدیریت کیفیت در آموزش
لیلا بهزادی - مژگان امیریان زاده - الهه کشاورز - مهدی حاجی زاده
رابطه راهبردهای خود تنظیمی با مهارت های اجتماعی
میترا یوسف رشیدی
تأثیر خلاقیت و نوآوری در نظام آموزشی ایران با رویکرد روانشناسی کودک و نوجوان
صبح نسا حسین پور - شهربانو نورزاد
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0