0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مبتنی بر تعهد و مسولیت پذیری بر معنای تحصیلی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب
نویسندگان :
فرنوش رمضانی
1
نازیلا خطیب زنجانی
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
مهارت های مبتنی بر تعهدو مسولیت،معنای تحصیلی،احساس تعلق تحصیلی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مبتنی بر تعهد و مسولیت پذیری بر معنای تحصیلی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است این پژوهش نیمه آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون می باشند. جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب سال تحصیلی 1403-1402 بودند که تعداد 30 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری خوشه ای دومرحله ای به عنوان افراد نمونه انتخاب شدند .ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه احساس تعلق تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده(1400) و پرسشنامه هندرسون-کینگ و اسمیت (۲۰۰۶) کسب می کنند.آموزش مبتنی بر تعهد و مسولیت پذیری : این مداخله طی 10 جلسه 90 دقیقه ای بصورت هفته ای دو جلسه بر اساس پروتكل درمان ACT انجام شده است. این پژوهش جهت تحلیل یافته ها از نرم افزار 25spss و جهت بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها، نشان داد: تفاوت بین دو گروه گواه و آزمایش از نظر آماری در سطح معناداری (p<0.001) معنا دار می باشد و نتایج حاکی از آن است که آموزش مهارت های مبتنی بر تعهد و مسولیت پذیری بر معنای تحصیلی و احساس تعلق تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب اثربخش بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش جو سازمانی و محرک های انگیزشی بر توانمندسازی مدیران مدارس شهرستان رشت
مریم حکمت - مهدی حسین زاده
تبیین ارتباط توانمندسازی و انگیزش شغلی با نقش میانجی تعلقخاطر کاری در معلمان تربیتبدنی شهر بیرجند
محمدعلی دادگر - امین امانی - مریم صحرانورد - عصمت صحرانورد
بررسی نوآوری در آموزش و پرورش به منظور ارائه مدل
محمدتقی معتمدی تلاوکی - داود حامدنژاد - خدیجه قربانی ولیک چالی
تأثیر کیفیت تدریس و محبوبیت مدرسان بر کیفیت اخلاقی دانشجویان در دوران اپیدمی کرونا (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد محمود آباد)
امید سعادتی - علیرضا بناگر
تبیین رابطه سبک رهبری تحولگرا مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی شهر سنندج
محمد قادریان
چگونه توانستم پرخاشگری دانش آموزم را کاهش دهم؟
رضا خیری
بررسی شیوه های نوین خلاقیت در مدارس و تاثیر آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان
فاطمه مرادی وهرانی - سعیده بنیاد - زینب مرادلو
نقش موسیقی در یادگیری
سیدعلی اصغر پرستاران - مریم پرستاران - علی اکبر محمدی - زینب درویش نوری - هاجر فدوی
نقش بدرفتاری دوران کودکی و اضطراب بر اختلال شخصیت مرزی
فرزانه جعفرپور
بررسی تاثیر آموزش مجازی مقطع ابتدایی شهرستان محموداباد از دیدگاه معلمان
خورشید حسین زاده فرمی - سیده شهربانو حسنی مقدم
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0